De eerste dagen - Reisverslag uit Albany, Nieuw Zeeland van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Albany, Nieuw Zeeland van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Eliza

Blijf op de hoogte en volg Eliza

15 April 2012 | Nieuw Zeeland, Albany

Hallo Allemaal!!
Mijn eerste berichtje vanuit Nieuw-Zeeland!

Woensdagochtend is de grote reis begonnen. Papa, mama, Veerle en Berry zijn mee geweest naar Schiphol om me uit te zwaaien. Net voordat ik de douane door ging, kreeg ik het geweldige tijdschrift ELIZA., waar heel veel van jullie aan meegewerkt hebben. Heel erg geweldig!! Dankjewel!! Ik heb er de gehele vliegreis mee op schoot gezeten, vooral heel hard gelachen en, laten we eerlijk zijn, met het nodige gejank tussendoor natuurlijk.

De reis is heel goed verlopen. Ik vloog met Emirates en dat is goed bevallen! Het eten is heel erg goed, je hebt je eigen entertainment systeem waarop je meer dan 400 nieuwe films, cd’s en televisieseries kunt bekijken en je kunt tijdens de gehele vlucht, via camera’s die in de cockpit zijn geplaatst, de boel buiten in de gaten houden.
Wel is het soms lastig dat alle mededelingen uitgebreid in het Arabisch worden gedaan en vervolgens de samenvatting in gebrekkig Engels. Bij mijn tweede vlucht bijvoorbeeld, zei de piloot net voor vertrek, na een betoog van 3 minuten in het Arabisch, dat er “iets mis was met de rechtermotor” en dat ze gingen kijken “of er iets aan te doen was”. 1 uur en vele Arabische teksten later, kwam het er op neer dat we “toch maar gingen opstijgen”. Haha! Fijne reis!

Op vliegveld Dubai heb ik 10 uur moeten wachten. Ik was bang dat alles dicht zou zijn maar om 3 uur ’s nachts is het daar nog steeds alsof je bij de doldwaze dagen in de Bijenkorf loopt! Heel erg grappig om te zien! Omdat ik toch niet echt kon slapen, heb ik een beetje rondgelopen, bij de McDonald’s zitten internetten en alle verschillende stoelen op het vliegveld, alsmede alle Starbucks, uitgebreid uitgetest.

Na een korte overstap in Melbourne, kwam ik vrijdagmiddag in Auckland aan. Na een lang kruisverhoor bij de douane werd ik door Sam en Claire opgehaald. Het was ongeveer 40 minuten rijden naar hun huis. De komende maand zit ik in huis bij Denise en Eric (neef van mijn vader). Ze hebben 5 kinderen; Tom, Sam, Claire, Matt en Julia.
Het huis is echt heel erg mooi en groot. Daarbij hebben ze 6 auto’s, 3 motoren, 7 schapen, 2 honden, een zwembad en een bos.
Die middag ben ik met Sam in de tuin gaan wandelen. Daarbij krijg je hier een hakmes mee om je een weg door het bos te banen en ondertussen (groot) onkruid weg te hakken. Geweldig! Een uur survivallen in de achtertuin!
’s Avonds hebben we met zijn allen pizza gemaakt en bed ik redelijk vroeg naar bed gegaan. Ik werd de volgende morgen netjes om 9 uur wakker dus heb gelukkig niet echt last van een jetlag.

Zaterdag ben ik de hele dag met Sam gaan ‘hiken’ in een groot park. Ik vond dat we wat veel spullen mee kregen voor een wandeling (zaklampen, regenjassen, fluitjes, zonnebrand en een nood-deken) maar daar heb ik me in vergist! We zijn zeker 5 uur onderweg geweest en ik heb niks gezien wat op een pad leek. Je volgt gewoon de oranje pijltjes en probeert door alle struiken en bomen heen te komen. Ondertussen steek je zeker 10 (soms redelijk diepe) rivieren over en zijn er een aantal ‘hindernissen’ waarbij er een touw aan een rots hangt en de bedoeling is dat je daarmee naar boven klimt. Mijn benen en armen zitten helemaal onder de krassen maar dat was het zeker waard! De natuur is zo groots, groen en mooi! Prachtig om te zien!

Toen we thuis kwamen aten we lekker Mexicaans en ben ik ’s avonds met Sam en Kevin, een vriend van Sam, naar een feestje geweest. Ook weer een ervaring zeg! Alle meisjes kleden zich zo dat de edele delen nét bedekt zijn en staan een beetje tegen elkaar aan te rijden op de dansvloer, waar de jongens dan weer stomdronken omheen staan. Mensen doen hier aan ‘Binge Drinking’, wat hetzelfde is als het Nederlandse ‘comazuipen’. Toen we om 12 uur weg gingen konden velen niet meer rechtop staan en zag ik al iemand in een hoek plat op de grond liggen. Iedereen had veel te veel op, behalve Sam (hij moest nog rijden) en ik, omdat ik natuurlijk een heel erg net meisje ben!!

Heel wat indrukken in de eerste twee dagen! Ik vind het hier geweldig!
Maandag of dinsdag ga ik langs bij de Auckland City Mission, waar ik vrijwilligers werk ga doen.
Daarover de volgende keer meer!

Tot snel!
Liefs, Eliza.

  • 14 April 2012 - 19:03

    Miraanda:

    Whaaaaa meissie!!!!! Wat heb je al een boel beleefd! En wat een gave foto's! Ziet er mooi uit hoor.. Maar heb je helemaal geen jetlag? Wat fijn!
    Leuk om je verhaal te lezen, haha en wat goed dat jij je zo netjes gedraagd, zo willen we dat zien;)
    Nou ben benieuwd naar je volgende avontuur, ben blij dat het goed met je gaat!!
    Hele dikke kus vanuit het saaie en koude kikkerlandje..
    Loveyou x

  • 14 April 2012 - 19:06

    Yvonne:

    Ha ha ha, geweldig Eliza, wat een ervaringen. Lopen daar nog enge beesten in het wild?

  • 14 April 2012 - 19:07

    Djoeke En Barry:

    Heee schatje!!! Super dat je er bent!!!!!!! Wat leuk om (bijna) iedereen weer te zien op de foto's!! Mooi en groot terrein he! Fijn dat je veilig bent aangekomen en dat je gelijk wat leuks met sam hebt gedaan!! Heb je de kaart nog aan de fam gegeven en zo ja, wat vonden ze ervan??? Geniet maar lekker lieverd! Hele dikke kus van je grote nicht en barry!!

  • 14 April 2012 - 19:38

    Dennis:

    Elizaaaa...! Echt..SUPER COOL! Nu al zoveel gedaan! Volgens mij ga jij echt de tijd van je leven hebben daar! (Even over die jongens daar he,,, volgens mij zijn die allemaal veeet sexy) Ik hoop dat ik me net zo netjes kan gedragen als jij straks! Ik blijf je zeker volgen, je schrijft geweldig =) See you (not so) soon! ^^ Love X

  • 14 April 2012 - 19:46

    Berry:

    gaaf weer wat te horen van je, je vindt het zeker heel leuk dat je weer met sam op kunt trekken? tja wel een lekker tuintje daarginds.... pas aangekomen en alweer volop bezig, geniet er van XX

  • 14 April 2012 - 20:33

    Marianne:

    Dag schatje, wat een geweldig verslag. Je had ons gisteren via FaceTime ook al een 'rondleiding' gegeven, maar nu kunnen we het nog veel beter bekijken. Een vakantie naar Nieuw Zeeland komt zeker ook op mijn verlanglijstje te staan. En dan het bericht van de piloot dat er 'iets mis is met de rechtermotor' terwijl je nog 13 uur moet vliegen, ik moet er niet aan denken. Papa en ik zouden gelijk flink aan de drank gaan.
    Liefje, nog veel plezier en doe de groeten aan de familie daar.
    xxxxxxxxxxxxxxxx, papa, mama en Veerle

  • 14 April 2012 - 22:52

    Lineke:

    He Eliza, Leuk om weer je berichtjes te lezen alsof je nooit terug bent geweest in Nederland. Nou ja, een beetje overdreven. Zat je hem niet te knijpen in dat vliegtuig. Arabisch en dan ook nog een motor die niet oke is. Gelukkig ben je goed aangekomen. En nu gelijk aan het werk? Dat gaat allemaal wel snel. Het ziet er mooi uit op je foto's. Gaaf hoor.
    Veel plezier, wij kijken naar je berichtjes uit.
    X. Lineke en Jurjen

  • 15 April 2012 - 09:39

    Sabine:

    Hoi Eliza,
    wat klinkt dat allemaal ontzettend leuk zeg! geniet er maar lekker van!
    ik ben zeer benieuwd naar de rest van je avonturen!
    xxx Sabine

  • 16 April 2012 - 22:48

    Kevin:

    Thanks for mention! Loving the part about guys drinking around the inadequately covered girls. See ya soon

  • 17 April 2012 - 20:03

    Riky:

    Hoi Eliza, erg leuk om je verslag te lezen. Je hebt al veel dingen beleefd in zeer korte tijd. Dit gaat een geweldige stage voor je worden. Het land staat al op mijn verlanglijstje, nu komt het in de top 5! Geniet ervan, greetz Riky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Albany

Nieuw-Zeeland 2012

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2012

The End

06 Juli 2012

Zeehonden, dolfijnen, walvissen en een aardbeving!

30 Juni 2012

Carnaval, biertjes en kots!

22 Juni 2012

Dunedin

13 Juni 2012

QUEENSTOWN
Eliza

Actief sinds 27 Juni 2008
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 75296

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Sumatra en Kuala Lumpur

11 Juli 2013 - 02 Augustus 2013

India 2013

11 April 2012 - 10 Juli 2012

Nieuw-Zeeland 2012

21 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

California 2011

11 Juli 2008 - 09 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: