Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu

Dunedin

Door: Eliza

Blijf op de hoogte en volg Eliza

22 Juni 2012 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hallo Allemaal!

Weer een berichtje vanuit Dunedin! De temperatuur is iets gestegen, ik ben begonnen met werken in ‘On Top Backpackers’ en ik vermaak me heel erg goed in deze stad!

Dunedin is een echte studentenstad met de oudste universiteit van Nieuw-Zeeland, de 'University of Otago' en vele andere mooie gebouwen. Het centrum is heel erg gezellig met allerlei koffietentjes en restaurantjes die eigenlijk altijd lekker vol zitten.
Ik werk voor gratis accommodatie in een hostel midden in het centrum. Voornamelijk de kamers, keuken en badkamers schoonmaken en beddengoed wassen. Er kunnen rond de 100 mensen slapen maar in deze tijd is het heel erg rustig. Beneden is er een groot restaurant met 25 pooltafels waar de lokale poolvereniging elke ochtend komt oefenen. Samen met mij werken er nog 3 Argentijnen, heel erg gezellig. Omdat we met zijn vieren zijn en het zo rustig is, hoeven we vaak maar 2 uur per dag te werken! Als we klaar zijn om 12 uur, toveren de Argentijnen binnen 10 minuten alweer een warme maaltijd op tafel en gaan ze dan de rest van de middag Dunedin door opzoek naar een baan. Schijnt nog niet zo makkelijk te zijn want ze zijn al een week fulltime bezig!

Claire, mijn achternichtje, woont hier ook en gaat hier naar school. Ik had haar in Auckland maar 1 dag gezien dus ik kon hier weer met haar afspreken! Afgelopen vrijdag was de examenperiode van haar huisgenoten afgelopen en zijn we met zijn allen uitgegaan. Eerst bij haar thuis wat gedronken en toen naar een oude kerk die in een nachtclub veranderd is. Heel gezellig de hele nacht gedanst!
Woensdag had ze haar laatste examen en zijn we daarna richting het strand gegaan om daar in een restaurantje wat te eten. Op de weg terug reden we langs Baldwin Street, de steilste straat van de wereld. Echt wel grappig om te zien. Natuurlijk voor de foto helemaal omhoog gelopen, wel zwaar haha! ’s Middags bij Claire thuis een film gekeken en die avond vloog ze terug naar Auckland voor haar vakantie.

De rest van mijn middagen vermaak ik me heel erg goed, er is heel veel te doen in de stad. Ik ben alweer 2 keer gaan sporten en zwemmen in de Moana Pool, gaan lezen en internetten in de bibliotheek en vaak gewoon lekker door Dunedin gelopen.
Voor afgelopen dinsdag had ik een rondleiding door de Cadbury’s Chocoladefabriek geboekt. Leuk! Eerst kregen we een film te zien over het ontstaan van Cadbury’s en daarna liepen we met een haarnetje op zo’n uur door de fabriek. We zagen hoe ze de verschillende soorten chocoladerepen maken en hoe ze nu al bezig zijn met het volgende kerstassortiment! Omdat ze die dag bezig waren met het maken van Jaffa’s, ronde chocolade-sinaasappelballetjes, rook het er heerlijk. Van de meeste dingen die ze maken had ik nog nooit gehoord (jaffa’s, pebbles, snowballs, chrunchies) dus het was erg fijn dat we alles mochten proeven!:)

In het hostel koken we vaak met zijn allen en is het s’ avonds heel gezellig met alle gasten. Omdat ik nu, anders dan in Punakaiki, weer midden in een grote stad zit, komen er soms ook wel rare mensen binnenvallen. Zo hadden we afgelopen een 35-jarige Maori uit Rotorua. Omdat hij tegen iedereen een andere naam heeft gezegd, weet ik niet hoe hij nu eigenlijk heette. Op de eerste avond was het allemaal nog wel grappig en heeft hij de Haka (een traditionele Maori-dans) voor ons gedanst en was hij gewoon een beetje luidruchtig.
De volgende ochtend kwam hij om 8 uur ’s ochtends terug van zijn werk en vroeg hij mij op de meest onbeschofte manier ooit of ik die avond misschien met hem naar bed wilde. Hij wilde er zelfs ook nog wel geld voor betalen! Nouja! Ik wist gewoon niet was ik hoorde! Haha!!
Die avond heeft hij voor zichzelf een varkenshoofd gebraden, wat wiet gerookt en toen de gehele woonkeuken opnieuw ingericht. Toen zei hij dat hij zijn ‘vrienden uit kamer 9’ op ging halen en een minuut later stonden er 20 jonge jongens een beetje onwennig rond te kijken in de keuken. Bleken het piloten in opleiding te zijn die in 10 vliegtuigen rond Nieuw-Zeeland vliegen! Gaaf!
De Maori-man begon te vertellen over de tijd dat hij in de gevangenis zat voor het dealen van drugs en gaf toe dat hij helemaal geen werk heeft in Dunedin maar ’s nachts rond de stad gaat om dingen te stelen. De eigenaar van het hostel zei dat hij de volgende dag weg moest gaan en als reactie daarop heeft hij in de gang geplast en is in zijn kamer gaan zitten.
Toch nog een hele gezellige en late avond gehad met de leuke gasten!

Enfin, vanochtend bleek dat onze Maori zich vannacht met een gestolen auto naar Queenstown heeft gereden, zijn de 20 piloten weer weggevlogen, is de gang schoongemaakt, het varkenshoofd weggegooid en is de rust weer wedergekeerd in ons mooie hostel.

Vanavond ga ik salsadansen met de Argentijnen en morgen is het Midwinter Carnaval van Dunedin.
Ja, ik vermaak me hier wel!
Ik zat net te bedenken dat ik over iets meer dan 2 weken alweer in het vliegtuig terug zit! Wat vliegt de tijd toch!

Tot snel!
Liefs, Eliza.

  • 22 Juni 2012 - 05:31

    Yvonne:

    Hoi Eliza ik keek al uit naar je verslag.....was zo benieuwd wat je weer had meegemaakt....en weer een fantastisch verslag. Wat leuk dat je naar zo'n chocoladefabriek bent geweest en wat een engerd die man n het hostel. Ben ook benieuwd wat ze doen met Carnaval in Dunedin. Veel plezier verder!


  • 22 Juni 2012 - 06:10

    Marianne:

    Hoi schatje, net wakker en dan weer een leuk verslag van jou. Goed plan dat je voor Dunedin hebt gekozen ipv de boerderij waar je aanvankelijk naar toe zou gaan. Dit is in ieder gezellig en er is genoeg te doen. Heerlijk die chocolade, ik zou alles willen proeven!! Veel plezier bij het Carnaval ( moet jij je dan ook verkleden? ) en succes met het werken in het hostel. Veel liefs, mama

  • 22 Juni 2012 - 06:41

    Miranda:

    Schatjeeee!! Haha wat een verhaal, mafkees! Hahaha!
    Ohh en wa zieet die chocola er lekker uit!! Hmm, mocht je ook nog proeven?
    Zaten er nog leuke piloten bij?;) hehe, maar het hostel ziet er erg gezeelllig uit hoor! Heel leuk!
    Jaa je komt allweeer bijna terug!!! Gaat snel he!
    Nou schat geniet er nog lekker van! Veel plezier vanavond met salsa.. Oehlala
    Xxx kusje, love

  • 22 Juni 2012 - 07:10

    Djoeke:

    Heey lieffie!! Jippie!!! Je hebt met claire afgedproken!' leuk dat je met haar uit bent geweest :-)! Ik moest wel erg lachen om die maori die de haka deed en toen hem werd gezegd dattie op moet donderen hij in de gang ging plassen! Ik vraag me ook wel af of er niet 1 leuk pilootje tussen zat??? En aan t einde is het net of je een mop vertelt, de 20 piloten weer weggrvlogen, de maori een auto gejat hahaha!
    Wat gaaf dat je salsa gaat dansen!!!!! Super! En goed opletten he, kan je het ons ook leren!!

    Hele dikke kus, djoeke

  • 22 Juni 2012 - 08:13

    Fenneke :

    Hallo lekkere poepie!
    Ben je als in tonnetje uit die chocolade fabriek gerold?
    Nouja als dat zo is geen probleem want ja sport en zwemt, klimt stijlen bergen op.
    Wat een rare gast was dat trouwens...fijn dat ie is weg gegaan!
    Nou jij mega veel plezier op je carnaval!
    En nog 2 weekjes knallen daar en dan kan ik je eindelijk weer in mijn armen houden;)
    Zoen fen

  • 22 Juni 2012 - 08:21

    Sabine:

    hey Eliza,
    sjonge zeg wat een verhaal weer, je maakt wat mee zeg! super leuk! hoeveel chocola heb je nou uiteindelijk geproefd? pfff geloof dat ik daar misselijk vandaan was gekomen ;-)
    wat een gedonder zeg zo'n maori die je gang onder piest haha
    maar gelukkig de rust weer wedergekeerd en jullie een mooi verhaal rijker :-)
    geniet nog maar lekker de laatste paar weken!
    xxxx Sabine

  • 22 Juni 2012 - 09:14

    Ria Van Keulen:

    Hoi lieve Eliza,
    Na je spectaculaire sprong in de oneindige diepte ( brrr grrr ) nu een totaal ander verslag.
    Nu de mens en zijn eigenaardigheden... De Maori met zijn Haka dans en varkenskop.
    Wat was er enger? Wat maak je een boel mee en wat kun je er boeiend over schrijven.
    Apeldoorn gaat er iedere keer weer voor zitten, volgens mij.
    Wij in ieder geval wel.
    Weet je zeker dat je later ( als je echt groot bent haha) Engelse docent wilt worden?
    Wereldreiziger of schrijver van reisverslagen is misschien ook een optie?
    Ik heb het geoel dat je al erg lang weg bent, maar anderzijds geef je aan alweer bijna terug te komen.
    Wij ( hier in Apeldoorn) hebben ook de nodige hoogtepunten. Ik denk dan aan de maandagavond waarop ik met je moeder, en inmiddels Sabine, ga zwemmen. Badpak, koud,nat brrr. maar iedere maandagavond praten we bij over jou en jouw belevenissen.
    Greetz Ria


  • 22 Juni 2012 - 09:28

    Sarah:

    HAHAHAHAHA,
    Ik scrolde te ver door, dus het eerste wat ik las was dit:

    Enfin, vanochtend bleek dat onze Maori zich vannacht met een gestolen auto naar Queenstown heeft gereden, zijn de 20 piloten weer weggevlogen, is de gang schoongemaakt, het varkenshoofd weggegooid en is de rust weer wedergekeerd in ons mooie hostel.

    En dat is echt HEEEEEEEL BIZAR :-)

  • 22 Juni 2012 - 19:25

    Berry:

    Hoi Eliza, oh al bijna weer terug!!! Ik heb alleen maar gelachen om je verhaal. Veel plezier nog de laatste weken!!! tot gauw XXX berry

  • 30 Juni 2012 - 12:20

    Wil Klooster:


    Hallo Eliza,

    Morgen, 1 juli landt André Kuiper weer op aarde.
    Als jij binnenkort op Schiphol landt, dan is het maar de vraag wie meer te vertellen heeft, jij of André!

    Groetjes, ook van John, Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

Nieuw-Zeeland 2012

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2012

The End

06 Juli 2012

Zeehonden, dolfijnen, walvissen en een aardbeving!

30 Juni 2012

Carnaval, biertjes en kots!

22 Juni 2012

Dunedin

13 Juni 2012

QUEENSTOWN
Eliza

Actief sinds 27 Juni 2008
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 75319

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Sumatra en Kuala Lumpur

11 Juli 2013 - 02 Augustus 2013

India 2013

11 April 2012 - 10 Juli 2012

Nieuw-Zeeland 2012

21 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

California 2011

11 Juli 2008 - 09 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: