Off I Go! - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu Off I Go! - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu

Off I Go!

Door: Eliza

Blijf op de hoogte en volg Eliza

04 April 2012 | Nederland, Apeldoorn

Hallo lieve mensen!

Zoals de meesten van jullie al wel zullen weten, vliegt 1 van de Bondertjes, Eliza, over precies een week naar Nieuw-Zeeland!
Via deze site zal ik jullie de komende 3 maanden op de hoogte houden van het reilen en zeilen daar aan de andere kant van de wereld.

Elke maand begin ik met ongeveer 3 weken werken en vervolgens een week rondreizen om dingen te zien/doen en naar mijn volgende werkplek te komen.

Ik begin in Auckland, de grootste stad van Nieuw-Zeeland, waar ik bij Denise en Eric (neef van mijn vader) in Albany verblijf. In die tijd doe ik vrijwilligerswerk bij de Auckland City Mission, een soort voedselbank waarbinnen daklozen naast eten en drinken ook hulp krijgen van maatschappelijk werkers voor een wat betere toekomst.

Mijn tweede werkplek is een hostel in Punakaiki, op het noorden van het zuidereiland. Dit hostel staat midden in het regenwoud van het Paparoa National Park en de gasten slapen er in (jawel!) boomhutten. Hier ga ik tegen kost en inwoning kamers schoonmaken en eten klaarmaken samen met andere backpackers.

Als laatste reis ik af naar Roxburgh, op het zuiden van het zuidereiland. Hier ga ik werken op een grote fruitboerderij. Het schijnt dat het zo groot is dat er wel 30 backpackers tegelijk kunnen werken, ben benieuwd!

Tussen al dat werken door bezoek ik de stinkende bronnen van Rotorua, wandel ik rond vulkanen, kano ik in ondergrondse grotten, ga ik te paard door het Abel Tasman National Park, fiets ik door Christchurch, spot ik walvissen, spring ik 134 meter naar beneden met een elastiek om mijn enkels en komt er waarschijnlijk ook nog ergens een tattoo.
Komt wel goed met mij hoor!;)

Nog de laatste dingen voor school regelen, inpakken en ik ben klaar voor vertrek.
Woensdagmiddag 11 April vlieg ik om 15:30 vanaf Schiphol. Vrijdagmiddag 12:45 plaatselijke tijd kom ik aan in Nieuw-Zeeland.

Mocht je automatisch een mailtje willen ontvangen als ik een bericht heb gepost (of juist niet meer) dan kun je je links op deze pagina aan- of afmelden voor de mailinglist.


Ik heb er heeeeel erg veel zin in!!!
Tot snel!!

Liefs, Eliza.

  • 04 April 2012 - 12:32

    Dennis:

    Haha, ik vind het nu al leuk om je blog te lezen^^ Je schrijft leuk! Have fun, gonna miss you <3

    Xxx

  • 04 April 2012 - 13:08

    Annette Odding:

    Wauw.... dat klinkt echt ontzettend leuk!! :) Ik wens je vast ontzettend veel plezier en geniet ervan!! En als die tattoo er komt dan ben ik natuurlijk wel benieuwd wat het word, haha!

  • 04 April 2012 - 15:23

    Djoeke:

    Super schatje!!!! Ik zal je missen!! Maandag lkkr knuffelen!!!! Xxxx

  • 04 April 2012 - 17:11

    Berry:

    ik krijg al een glimlach op mijn gezicht als ik je verhaal lees. wat een enthousiasme!! keep up the good spirit!! xxx

  • 04 April 2012 - 18:04

    Fenneke:

    O je bent nog niet weg en het klinkt al heerlijk!
    Ik wil met je mee!
    Wat een super gave dingen ga je doen!
    Ben benieuwd naar al je andere verslagen!
    Veel plezier meis

  • 05 April 2012 - 08:30

    Yvonne:

    Geweldig Eliza, wij gaan je volgen!

  • 05 April 2012 - 17:48

    Oma Bonder:

    Hallo Elize Een heel mooie tijd in NieuwZeeland Ik volg je op de voet
    Liefs Oma

  • 05 April 2012 - 17:58

    Miranda:

    Ooeehhh spannend!!!
    ben benieuwd naar al je verhalen lieverd..
    Ik hou je in de gaten;-)

    Liefss

  • 10 April 2012 - 10:12

    Piet En Ria:

    De voorpret is bijna afgerond en nu wensen wij jou een hele fijne, leerzame en avontuurlijke reis.

  • 11 April 2012 - 08:06

    Syl & Zo:

    Nog 'n paar uurtjes thuis, nog 'n paar uurtjes Schiphol en dan... Goede vlucht en Geniet er van!

  • 11 April 2012 - 17:20

    Yvonne:

    Heel veel plezier Eliza, geniet ervan!

  • 11 April 2012 - 21:54

    Mascha:

    Heeel veel plezier lieverd! Ga al je verhalen uitgebreid lezen!! xxxx

  • 24 April 2012 - 07:09

    Tineke Evers:

    hoi elisa,
    Wat een prachtig knullen zijn dat op de foto, Volgens mij zorgen die er wel voor dat het leven een groot feest is.Dat moet heerlijk zijn om je mee te laten slepen in al die bevindingen. Dan je werk, dat is ook wel heel wat anders dan door moeders meegenomen te worden naar de apeldoornse bibliotheek. Al die vieze mannentjes,daar ga je vanzelf aan wennen. Ik geloof dat je het ontzettend naar je in hebt.De verhalen zijn erg leuk om te lezen.De fotos maken het helemaal geweldig.Je zult ook wel moe zijn savonds van al die indrukken.En dat geslurp van de thuislozen, Die kunnen je totaal uitputten.Hou de energie over voor je vrije tijd hoor Elisa!Ik wact al op het volgende bericht. Heel veel plezier en geniet er met volle teugen van Kus Tineke en Betty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Apeldoorn

Nieuw-Zeeland 2012

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2012

The End

06 Juli 2012

Zeehonden, dolfijnen, walvissen en een aardbeving!

30 Juni 2012

Carnaval, biertjes en kots!

22 Juni 2012

Dunedin

13 Juni 2012

QUEENSTOWN
Eliza

Actief sinds 27 Juni 2008
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 75339

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Sumatra en Kuala Lumpur

11 Juli 2013 - 02 Augustus 2013

India 2013

11 April 2012 - 10 Juli 2012

Nieuw-Zeeland 2012

21 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

California 2011

11 Juli 2008 - 09 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: