Carnaval, biertjes en kots! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu Carnaval, biertjes en kots! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu

Carnaval, biertjes en kots!

Door: Eliza

Blijf op de hoogte en volg Eliza

30 Juni 2012 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hallo Allemaal!

Daar ben ik weer! De 2,5 week in Dunedin zijn echt omgevlogen, morgen ga ik alweer op weg naar de volgende stad!

In het hostel is het nog steeds heel erg leuk en gezellig!
Het weer is hier heel erg wisselvallig. Afgelopen weekend konden we ’s ochtends in een T-shirt lopen maar vannacht is de temperatuur alweer tot -8 gedaald! Door de hevige regen op zaterdagmiddag was het midwinter carnaval naar zondag verplaatst. Daar ben ik met de drie Argentijnen en Ayaa, uit Japan, naartoe geweest. Het is geen carnaval zoals wij dat kennen (jammer, ik had al helemaal zin om me te verkleden!) maar meer een lichtfestival. Honderden kinderen zijn weken druk geweest met lantaarns maken en mochten ze nu in een grote optocht laten zien. Daarna was er een groots vuurwerk, bands die optraden, vuurspuwers en veel etenskraampjes. Super gezellig!!

Afgelopen woensdag ben ik met Gonzalo en Gonzalo (mijn schoonmaakvriendjes) naar de Speights Bierbrouwerij geweest. Naast de chocoladefabriek is dit een grote toeristenattractie en dus hadden we er een tour geboekt. We liepen met ongeveer 20 mensen een uur lang door de fabriek. De gids wist heel erg leuk te vertellen over hoe de fabriek vroeger werkte en over alle machines die ze nu nog steeds gebruiken. Zo hadden ze vroeger katten in de fabriek die de muizen weg moesten jagen, deze kregen kittens en omdat de werknemers ze voor de gein bier gaven, weigerden de kittens later om iets anders dan Speights bier te drinken! Na de rondleiding mochten we een half uur lang verschillende bieren proeven. Ik denk dat veel van de mensen de tour alleen voor dit gedeelte hadden geboekt. Gewoon bier, wit bier, donker bier, cider, u noemt het en wij hebben het geproefd!

Die avond gingen we samen met Ayaa en Mudja, een DJ uit Dubai, wat drinken in de stad. Onze DJ had blijkbaar heel wat centjes op zak want we stonden nog niet binnen of hij had al 2 flessen achterlijk dure whisky besteld! Met zijn allen lekker gedanst en erg laat naar bed!

De afgelopen 2 dagen zijn onze dagelijkse uren werk verdubbeld door het bezoek van de Kiwi-Experience. Dit is een grote tourmaatschappij die jongeren in een noodgang door Nieuw-Zeeland loodsen. Er zijn dagen dat ze ’s ochtends op een gletsjer staan, ’s middags bungeejumpen en dan ’s avonds alweer in Dunedin aankomen! Een erg belangrijk deel van het reizen met de Kiwi-Experience is het zuipen. De afgelopen dagen was ik dus Eliza de Tapijtreiniger met alle kots die we overal vinden. In de wc, naast de wc, in de keuken, op de bank, in bed, op de muur, u noemt het en het ligt er. We kijken alles terug op de bewakingscamera’s om eens even lekker te lachen en ze daarna helaas hun borg niet terug te geven.
’s Ochtends vroeg moeten ze alweer snel de bus in dus in de haast worden er nog wel eens kleren, handdoeken, schoenen en grote hoeveelheden eten vergeten. Dat is dan weer mooi voor ons!

Vandaag is alweer mijn laatste dag in het hostel. Morgen ga ik op weg naar Christchurch, dan naar Kaikoura om, als het weer het toelaat, hopelijk dolfijnen en walvissen te gaan bekijken! Supergaaf!
Eerst hebben we nog een klein afscheidsfeestje vanavond. Lekker met zijn allen koken en eten en dan dansen! Ik heb een geweldige tijd gehad en mooie logeeradressen in Argentinië en Japan gevonden, dat klinkt niet verkeerd!:)

Tot snel maar weer!
Liefs, Eliza.

• 30 Juni 2012 - 06:15

Ria :

Hai Eliza
    Nog veel plezier met deze laatste fase van je geweldige reis en ervaring.
    Ria

• 30 Juni 2012 - 06:56

Sabine:

hey Eliza,
    wat een verhaal weer....en een goor baantje heb je haha maar kan me zo voorstellen dat je het onwijs naar't zin hebt! klinkt allemaal super gezellig!!!
    geniet nog maar even lekker van het laaste stukje van deze enorme trip!
    xxx Sabine

• 30 Juni 2012 - 07:12

Lineke:

Wat maak je toch veel mee. Leuke adresjes om ook naar toe te gaan!!. Super. Geniet ervan. groetjes Lineke

• 30 Juni 2012 - 12:03

Djoeke:

Hey eliza de tapijtreiniger! Hahaha! Wat heb je het naar je zin he?!!! Leuke argentijnen :-)!! Geniet nog even in dunedin en veel plezier in kaikoura! Als je nog een adresje wil voor de tattoo, let me know !! Dikke kus je nichtje en tot snel lieverd!!!!!

• 30 Juni 2012 - 12:24

Papa:

Heerlijke meid,
    Wat geniet jij toch van je leven en laat ons daar ook zo van genieten!
    Wij zijn hier apetrots , durfal! aanpakker! lang leve het leven Eliza!
    Wat zou het wat zijn als je nog walvissen en dolfijnen kan spotten.
    Heeeeel leuk die adresjes in Argentinië en Japan mogen wij dan ook mee?
    Tot binnenkort schat, ik kan niet wachten
    papa

• 30 Juni 2012 - 12:50

Berry:

Dit is echt gaaf zoals je het beschrijft. het lijkt wel of het stukje internationaal contact nu echt begint. super leuk die adressen in zuid amerika. japan iets minder.........
    wat heb je nog veel plannen voor de laatste 8 ? dagen. ik hoop voor je dat je de walvissen ziet, de dolfijnen zitten wel in het dolfinarium, das niet zooo erg. Veel plezier nog!!!
    liefs, berry

• 30 Juni 2012 - 13:11

Fenneke :

Hej lekkertje,
    Dank voor je verslagje weer!
    Hoop dat je afscheidsfeestje net zo fijn was als de rest en dat je maar nog meer mag genieten van de rest van je reis en dan hup hup hup naar huis naar je vriendinnetje Fen!
    Hihi dikke kus Fen

• 30 Juni 2012 - 20:43

Marianne:

Ha schatje, wat een prachtig verslag over Dunedin en wat heb jij leren schoonmaken in NZ!! Dat beloofd wat voor als je weer thuis bent. Erg leuk dat je nog een paar bijzondere trips gaat doen. Je hebt in deze 3 maanden echt alle mooiste bijzonderheden van NZ gezien en gedaan. Nog veel plezier je laatste week en tot over 10 dagen.
    Heel veel xxxxx, mama

• 01 Juli 2012 - 17:55

Yvonne:

Weer een geweldig verslag! Veel plezier verder en hopelijk dat je walvissen en dolfijnen ziet!

• 01 Juli 2012 - 21:00

Joji:

Tnx voor weer geweldig leesvoer :P xxx