Los Angeles! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu Los Angeles! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu

Los Angeles!

Door: Eliza

Blijf op de hoogte en volg Eliza

28 Juli 2011 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hallo allemaal!

Hier ons eerste berichtje vanuit Los Angeles!

Op dinsdag, onze laatste dag in San Francisco, zijn we 's ochtends naar de wijk Hayes Valley geweest. Een erg leuke wijk met veel designerwinkels met mooie meubels en kleding. Wel erg duur dus we hebben alleen maar gekeken.
Toen naar de Marketstreet, de grote winkelstraat, gelopen. Onderweg loop je wel door de achterbuurt. Heel erg veel zwervers en drugverslaafden die graag geld van je willen hebben. Sommigen leken wel echt uit een enge film weggelopen dus deze wijken vermijden we 's avonds wel!
Even in wat winkels gekeken en naar alle straatartiesten en toen... Naar de AppleStore! Marianne zat er al een tijdje over na te denken om een IPad te kopen en hier hebben we hem ook echt gekocht. Hij is meteen gebruiksklaar gemaakt dus nu zit ik op de IPad mooi mijn verhaaltje te typen. We zijn er allemaal erg blij mee!
's Avonds heerlijk Indiaas gegeten en toen vroeg naar bed.

Woensdag was een reisdag. We zijn van San Francisco naar Los Angeles gegaan.
Om 9 uur stonden we klaar op het busstation. Er gaat geen rechtstreekse trein dus eerst een uurtje met de bus. Toen over op de trein, waar we 6 uur in hebben gezeten. Het waren erg mooie dubbele treinen met een restaurantje erin. We hadden goed uitzicht op het landschap dus de reis vloog voorbij. Toen nog 2 uur met een bus en we waren in LA!! Met de taxi naar ons hotel, we zitten midden in Koreatown dus er lopen alleen maar Aziaten. Het hotel wordt verbouwd dus er zijn maar weinig andere gasten. Alles is een beetje oud maar we hebben mooie kamers! 's avonds Koreaans gegeten en weer vroeg naar bed.

Donderdagmorgen hebben we lekker uitgeslapen en bij de Donut King gaan ontbijten, heerlijk!
Omdat we graag weer fietsen wilden huren namen we de bus naar het strand. Op de kaart is dat maar een klein stukje maar toch zaten we ruim een uur in de bus! Wat een afstanden hier!
Santa Monica Beach is heel mooi! Heel groot en met een heuse kermis op de boulevard. We hebben ongeveer 10 kilometer langs verschillende stranden en havens gefietst. We kunnen nu lekker de korte broek aan want het is heerlijk weer!

Op de terugweg bij Venice Beach gestopt. Dit is het alternatieve deel van het strand. Overal kraampjes met tattoos, indianenkettingen, kaartenleggers en helderzienden. Er lopen mensen rond die van boven tot onder vol zitten met taoeages, soms met 6 pagegaaien of een python om de nek, en verder ruik je constant de wiet die wordt gerookt. Alles kan hier, ik vond het heel erg leuk om rond te lopen. Lekker mensen kijken!
De middag hebben we lekker op het strand gelegen. Marianne en Veerle zijn zelfs nog de zee in geweest! Na het eten hebben we nog even op de kermis rondgelopen, bij een muziekbandje gekeken en toen weer een uur met de bus naar het hotel.

Het bevalt ons heel erg goed hier! Het is heerlijk weer en er hangt weer een fijne sfeer. We hadden niet gedacht dat de afstanden zo groot zouden zijn, wat dichtbij lijkt op de kaart is toch wel een hele tijd met de bus!

Nu gaan we lekker slapen en morgen vroeg op. We gaan naar de Universal Studio's!!

Tot het volgende bericht maar weer!

Heel veel liefs van De Bondertjes!

• 29 Juli 2011 - 05:39

Frank:

Hoi, leuk allemaal hoor.
    Jullie maken wel veel mee!

Hoe zijn de amerikanen daar? Net zo vriendelijk en behulpzaam als in NY?

groeten,

Frank

• 29 Juli 2011 - 05:48

Berry:

Leuk zeg, jullie reis tot nu toe. mooie foto van die koeien. Gaaf dat je een I-pad gekocht hebt. groetjes van ons

• 29 Juli 2011 - 09:33

Eric En Ina:

Heel leuk om te lezen en te zien wat jullie allemaal uitvreten ! We krijgen er zo weer zin in, geweldig daar !
    Veel plezier bij Universal en in Hollywood en Beverley Hills, ongetwijfeld gaan jullie daar naar toe. Let op het (zon) licht, net als in de film. Anne, vergeet je niet om een pakje soep mee te nemen ?
    Groeten

• 30 Juli 2011 - 09:40

Bonnie Scholtens:

hallo allemaal, wat leuk om jullie berichten te lezen en foto's te zien vanuit de VS. Geniet er van en nog een geweldige vakantie toegewenst.
    groetjes van Bonnie