Universal studio's, winkelen en sterren! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu Universal studio's, winkelen en sterren! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu

Universal studio's, winkelen en sterren!

Door: Eliza

Blijf op de hoogte en volg Eliza

31 Juli 2011 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hallo Allemaal!

Nog een berichtje vanuit Los Angeles!

Allereerst: Gjalt, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Het is hier nu zondagavond en we zijn alle koffers weer aan het inpakken, morgen vertrekken we naar San Diego.

Afgelopen vrijdag zijn we naar de Universal Studio's geweest. Dat was gaaf zeg! Er is een soort pretpark rond alle studio's gebouwd (waar de bekende films en televisieprogramma's worden opgenomen) vol met attracties in verschillende thema's.
We begonnen met een tramrit langs alle studio's. Nephuizen die ze om kunnen toveren tot welke stad dan ook en de set waar die middag de serie 'Desperate Housewifes' werd opgenomen tot aan een nagemaakte vliegtuigcrash en de haai uit de film Jaws.
Ondertussen werden we bijna vermoord door een dinosaurus en een gorilla in King Kong 3D en overleefden we een aardbeving. Wat een sensatie zeg! Heel bijzonder om allemaal te zien.
Het was best wel rustig dus de rest van de dag konden we in alle attracties zonder lang te hoeven wachten. We gingen naar een horrorhuis, een show waarin ze alle speciale film effecten lieten zien, een optreden van de blues brothers en zelfs nog een waterbaan en een achtbaan in!
Aan het eind van de dag waren we ook wel goed uitgeput!

Op zaterdag hebben we lekker uitgeslapen en na een ontbijt bij de McDonalds is Anne weer gitaarzaken af gegaan en zijn wij met zijn drieën naar Melrose Avenue geweest, een leuke winkelstraat met veel alternatieve en vintage kledingzaken. Erg leuk!
We zijn ook nog naar de tattooshop geweest waar LA INK wordt opgenomen. Dat is een televisieprogramma waarin Kat Von D (de bekendste tatoeëerder) tatoeages zet bij verschillende mensen. Omdat het programma zo populair is stond de hele winkel vol met mensen. Kat Von D liep er zelf ook rond. Helaas is de wachtlijst bij haar zo ongeveer 2 jaar dus ik kwam niet in aanmerking.. Jammer maar heel gaaf om daar geweest te zijn!

Tegen etenstijd hadden we met Anne afgesproken en toen gingen we lekker Thais eten! We gingen weer vroeg terug naar het hotel om nog even wat te wassen.

Vanochtend zijn we met de metro richting Hollywood gegaan. Eerst natuurlijk over de Walk of Fame gelopen en toen een tour geboekt. We zaten met ongeveer 12 mensen in een busje. We reden zo'n twee uur langs de huizen van verschillende bekende sterren. Filmacteurs als Orlando Bloom en Tom Cruise maar ook bijvoorbeeld de oude huizen van Elvis Presley en Marilyn Monroe. Ook kwamen we langs het huis waar Michael Jackson woonde, je kon zelfs het balkon zien van de kamer waarin hij gestorven is. Omdat aan het huis nog niks is gedaan (alle spullen zijn er nog), staat er dag en nacht security voor de deur om te voorkomen dat er iemand inbreekt.
We zijn nog langs de grote Hollywood-letters gereden en toen weer terug. We vonden het allemaal erg bijzonder en leuk!
's Middags zijn Veerle en ik gaan winkelen en Anne en Marianne nog naar een gitaarzaak geweest. We hebben net bij het Hard Rock Café gegeten.

Wat verder wel opvalt is hoeveel daklozen, drugsverslaafden en soms gewoon ronduit gekken hier rondlopen. Veel meer dan bijvoorbeeld in New York. In veel wijken liggen mensen op straat te slapen of in vuilnisbakken te graaien. Er zijn erg veel bedelaars, sommigen zetten eerlijk op hun bordje dat ze geld nodig hebben voor drugs en prostituees, anderen houden de supermarktdeur voor je open en verwachten daar weer geld voor. In de McDonalds liep een hele treurige man tussen het afval te graaien en die hebben we nu 'geadopteerd', elke ochtend bestellen we wat meer en brengen we hem een bordje met pannenkoeken, ei, hamburger en koffie. En met die koffiebeker kan hij dan de hele dag gratis frisdrank halen. Zo kunnen wij ook weer zonder schuldgevoel ontbijten!

Wij kijken hier nog steeds onze ogen uit! Morgen alweer verder naar het zuiden. Een treinrit van ongeveer 3 uur naar San Diego!

Tot het volgende bericht maar weer!

Heel veel liefs van De Bondertjes!!

• 01 Augustus 2011 - 12:42

Anath, Dick En Syl:

Erg leuk om te lezen hoe het jullie vergaat. Goed initiatief van jullie 'adoptie.' Hij gaat jullie missen! (Hier ook alles goed, wel heel veel regen. Vandaag voor 't eerst in zwemkleding. Morgen gaan we naar Hampi, 8 uur met de auto.)
    Groetjes en liefs.

• 01 Augustus 2011 - 15:30

Yvonne:

Geweldig verslag en foto's, erg leuk om te lezen. Zo leven we helemaal mee!

• 02 Augustus 2011 - 11:03

Lineke En Jurjen:

Hopelijk hebben jullie onze andere reacties ook gekregen. Wat maken jullie in deze korte tijd al erg veel mee. Is het wel veilig om als twee jonge vrouwen daar alleen rond te lopen? Voorlopig genieten jullie in ieder geval volop. Super. Groetjes Lineke