San Diego, Route 66 en de Grand Canyon! - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu San Diego, Route 66 en de Grand Canyon! - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu

San Diego, Route 66 en de Grand Canyon!

Door: Eliza

Blijf op de hoogte en volg Eliza

07 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Hallo allemaal!!

Hier de Bondertjes vanuit de Grand Canyon!
We hebben er net een zware dag wandelen achter de rug en zijn nu lekker aan het uitrusten in onze lodge, slechts 40 meter van de rand!

Donderdag was onze laatste dag in San Diego. We hebben lekker uitgeslapen en zijn toen naar het Balbao Park geweest. Een groot natuurpark, opgezet rond een stuk of 10 musea met verschillende thema's. Daar lekker rondgelopen en in verschillende museumwinkels gekeken. Later in de middag naar een grote shoppingmal geweest en toen zijn Anne en Marianne onze huurauto op gaan halen. Het is een grote zilveren Toyota Camry, de nieuwste. Heel veel ruimte dus we zijn er erg blij mee!
We zijn weer bij het Hard Rock Café gaan eten en vroeg naar bed gegaan.

Vrijdagochtend vertrokken we al om half 8. We gaan nu de binnenlanden in. De eerste stop was Kingman, zo'n 6 uur rijden vanaf San Diego. De wegen zijn hier heel mooi en breed. De natuur is heel wijds en bij de tussenstop merkten we dat het wel behoorlijk heet is. Rond 3 uur kwamen we aan in Kingman. We slapen in een grote lodge. Kingman is een kleine plaats met vooral hotels, restaurants en supermarktjes. Het bijzondere aan deze plaats is dat het ligt op Route 66. We zijn naar een Route 66 museum geweest en hebben gegeten bij een rock n' roll restaurant. Op zijn Amerikaans met cheeseburgers en sundae ijsjes met een kersje! Heerlijk!
's avonds lekker een hele tijd in een grote jacuzzi gezeten bij het hotel. Luxe hoor!

Zaterdagochtend hadden we een erg uitgebreid ontbijt dat we niet eens zelf hoefden te bakken. Heerlijk! Vandaag opweg naar de Grand Canyon. Het was ongeveer 3 uur rijden en aan het begin van de middag reden we het park in. We konden nog niet inchecken dus zijn een stukje gaan lopen.

Wat prachtig hier zeg! Het is net of je in een 3D foto zit. De talloze kleuren rood van de verschillende lagen in de grond zijn heel duidelijk te zien en je kijkt echt heel heel ver de diepte in. De Canyon is 446 km lang, 32 km breed en soms wel 1,6 km diep! De Colorado rivier loopt er dwars doorheen.
Hierbij bleek dat de hoogtevrees van Marianne toch wat erger is dan wij en zijzelf gedacht hadden. Op de foto's van zaterdag zie je haar vooral achter bosjes of ergens op het gras, in ieder geval ver van de rand. We gingen naar een bezoekerscentrum om te overleggen welke route voor de zondag het beste te doen was. Advies; de rolstoel- of de ezelroute! We zijn lekker gaan eten en spraken af om zondag gewoon eerst te kijken hoe het zou gaan.

Vanochtend de wandelschoenen aangedaan, goed ingesmeerd en genoeg eten en water meegenomen. Wij zijn er klaar voor! Eerst gekeken bij de route die groepen met ezels ook lopen, de Bright Angel Trail. Dat begon al met een smal paadje langs een redelijk diepe afgrond. Veerle en ik liepen een klein stukje en merkten al gauw dat dit hem niet zou worden.
We zijn rustig een ander pad gaan lopen die langs heel veel verschillende uitkijkpunten ging. Nog steeds erg hoog maar vaak wel een muurtje of een hek! Marianne werd steeds meer ontspannen en liep uiteindelijk gewoon over smalle paden en keek bij een uitkijkpunt zo helemaal naar beneden! We zijn er helemaal aan gewend!

Na 1,5 uur weer teruggelopen en even uitgerust bij de lodge. Toen op weg naar de andere kant van de Canyon. Veerle kreeg hoofdpijn door de zon, het is hier redelijk warm, dus ging terug. Anne en Marianne zijn de andere kant op gegaan en ik heb zelf een stuk van de Bright Angel Trail gelopen.
Het eerste stuk is smalle paden waar vanaf je diep naar beneden kijkt, later wordt het iets vlakker. Toch daal je wel heel snel. Maar wat een uitzicht zeg! Het liep tegen het einde van de dag dus er kwamen veel wandelaars terug van de lange tochten. Sommigen zagen eruit zeg! Grote spierbundels die hijgend en steunend met hele wazige ogen de berg op komen sloffen. Er staan overal waarschuwingsborden maar pas op de terugweg merk je hoe zwaar het is. Sjongejonge zeg! En dat met die hitte! Onderweg heb ik nog water en eten gegeven aan een man die zat over te geven. Hij had veel te ver gelopen zonder genoeg voedsel mee te nemen. Ik denk dat heel erg veel mensen zich hierin vergissen!

We hebben echt een heel erg geweldige dag gehad! Wat is het hier mooi zeg! Een sprookje, zoiets heb je in je leven nog niet gezien. En we zijn zelfs over onze angsten heen gekomen.
Net lekker gegeten en bij de zonsondergang gekeken.
Ik kan hier nergens foto's uploaden dus die komen zo snel mogelijk!

Morgen gaan we door naar de Indianen.

Tot het volgende bericht maar weer!

Heel veel liefs van De Bondertjes!

• 09 Augustus 2011 - 19:23

Teuny:

prachtig allemaal
    leuk om te lezen groetjessss

• 09 Augustus 2011 - 20:40

Yvonne:

Wat een prachtig gebied! Ik kan me best voorstellen dat Marianne het in begin eng vond om naast de afgrond te lopen.....dat zou ik ook hebben. Veel plezier verder!

• 11 Augustus 2011 - 07:31

Ria:

Prachtig, wat een ervaring.
    Marian ik snap jouw hoogtevrees, ik krijg al slappe benen als ik naar de foto,s kijk.
    Wij zijn weer terug in Apeldoorn en ik heb nog een weekje vrij.
    Mmm ook lekker!
    liefs Ria