Bericht vanuit Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu Bericht vanuit Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu

Bericht vanuit Chiang Mai

Door: Eliza

Blijf op de hoogte en volg Eliza

21 Juli 2008 | Thailand, Chiang Mai

Hallo Allemaal!

Deze keer bericht vanuit Chiang Mai.

Eerst even wat antwoorden:

Yvonne: nee, 's ochtends eten we geen rijst. Anne-Geert heeft het de eerste dag wel gehad maar dat is toch niet zo lekker. Maar er is hier genoeg keus; ei, worstjes, wentelteefjes, toast en veel fruit!

Oma: het was niet helemaal een open trein maar aan mijn kant konden de ramen niet dicht. En toen ben ik verbrand. Maar het is nu al weer zowat weg gelukkig.

Lineke: nee, voor krokodillen ben ik niet echt bang geweest. Toen we bij de River Kwai gingen zwemmen zei onze gids dat er alleen soms piranha's zwommen, maar niet dicht bij de mensen. Maar we denken er maar niet teveel bij na!

En nu een verslag van de afgelopen twee dagen!

Zondag:
vandaag begon de reis verder naar het Noorden, naar Chiang Mai. Ongeveer 400 km met de bus.
We wilden graag vroeg vertrekken dus we gingen om 8 uur met de TukTuk naar het treinstation.
De busreis zou 6 uur duren en kostte 17 euro voor vier personen.
Terwijl we de koffers in de laadbak deden, liep de bus al vol. Toen we binnenkwamen waren de meeste plekken bezet dus we hebben verspreid over de bus gezeten.
Gedurende het eerste kwartier kwamen er steeds meer mensen bij. Op het laatst stonden er wel 20 mensen in het gangpad, die moesten dus 6 uur lang staan!
Meteen op het begin van de autobaan kon de bus niet optijd stoppen voor een hond, dus helaas met bus en al erover heen gereden. Getver. Marianne vond de busreis echt verschikkelijk, vooral omdat de chauffeur de bus steeds niet in de goede versnellingen kreeg en berg op ging het heel moeilijk.
We waren dan ook blij toen we er waren.
We zijn met de TukTuk naar het Chiang Mai Gate Hotel gebracht, heel luxe met hele mooie kamers.
We gaan morgen op trekking dus we moesten eerst informatie ophalen bij het kantoor van Khiri Travel. Daarna naar een groot shopping centrum en naar de nightmarket. Lekker winkelen!
Jammergenoeg regende het wel heel erg hard, de straten stonden blank, maar gelukkig was het niet koud.
Bij de markt iets gegeten en toen weer terug naar het Hotel.

Maandag:
Vandaag hadden we een rustig dagje. Lekker uitgeslapen en ontbeten en toen door naar Airport Plaza, een supergroot winkelcentrum bij het vliegveld. Daar hebben we een paar uur doorgebracht en toen nog even naar het centrum. Wat gedronken en gegeten en toen weer terug naar het hotel om lekker te luieren.
Met het avondeten zijn we naar een echte thais "Hofbrauhaus" geweest, allemaal thaise serveersters in Tiroler kleding. Heel leuk. Lekker schnitzel gegeten en Anne thais.
Nu zijn we weer terug in het Hotel en gaan zo naar bed.

Morgen begint de drie daagse trekking. We gaan dwars door de Jungle en slapen bij een bergvolk.
We hebben de rugtassen al ingepakt, nu maar hopen dat we geen stortbuien op onze kop krijgen!
De komende dagen dus geen internet maar daarna weer een heel verslag.

Dit was het dan weer!
Tot over een paar dagen.
Liefs van de Bondertjes.

• 21 Juli 2008 - 17:18

Djoeke:

Oh oh oh,.. ik had die buschauffeur iets aangedaan nadat hij over die hond was gereden!! Misschien zijn er wel genoeg, maar ja, u know me! ;)
    Erg leuk verhaaltje weer!!!
    Geniet nog maar lekker allemaal!!
    Dikke kus!!!

• 21 Juli 2008 - 17:43

Sabine:

nou wat een verhaal weer..en wat een regen bij jullie zeg! ik maar denken dat we het hier al zo nat hadden haha
    geniet van de jungle de komende 3 dagen en niet helemaal verwilderen he ;)
    kus Sabine

• 21 Juli 2008 - 19:19

Astrid:

Hai, en toch krijg ik dan een grijns op m'n gezicht als je over die hond schrijft sorry Djoek ik vind het ook heel zielig maar Eliza schrijft het met een komische ondertoon.
    Veel plezier in Tha Jungle de groeten aan George !

• 21 Juli 2008 - 19:42

Oma En Opa:

Ik zie hier bij het station wel een mooie bus staan Zijn jullie met zon bus 6 uur onderweg geweest Wat een rit he het was hier vandaag ook hoosbuien , maar zo bij jullie hebben we niet gehad dus marian had het niet meer, zou ik ook hebben en nu ga je de jungle in wat een onderneming 4 tot 5 uur per dag lopen zie ik Woensdag gaan we naar Frank. we hopen op mooi weer
    Nog veel plezier en een dikke kus van ons beidjes

• 22 Juli 2008 - 08:42

Lida & Kees:

Hallo Thailand, ik heb weer met heel veel plezier jullie avonturen gelezen. Ook de foto's zijn elke keer weer leuk. Ik dacht dat het hier hard regende maar wanneer je de straten bij jullie ziet valt het bij ons nogal mee, ofniettan! Verdwaal niet in de jungle!
    Groet'n uut Loen'n

• 22 Juli 2008 - 10:02

Agnes Lilipaly:

Heeey Trekkers, Marianne je kunt nu ff bijkomen in de jungle van de busrit,je wordt een echte backpacker hihihi....

De foto/kaart van jullie is FUCKING GREAT

• 22 Juli 2008 - 15:46

Mascha:

Hallo familie Bonder!
    Ik heb in India niet echt last van regen gehad. 1 keer een korte bui in Delhi. Is het bij jullie wel heel erg dan?
    Genieten jullie al vol op van Chiang Mai? Ik vond dat stadje namelijk erg leuk!! Heerlijk shoppen in Thailand he:)! Hoe is het bij jullie met de darmen? Ik heb daar op dit moment best wel last van, helaas!
    Heel veel plezier nog!
    xxx Mascha