Ko Phangan en Ko Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu Ko Phangan en Ko Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu

Ko Phangan en Ko Samui

Door: Eliza

Blijf op de hoogte en volg Eliza

04 Augustus 2008 | Thailand, Ko Samui

Hallo allemaal!

Hier een bericht vanaf Ko Samui.
De afgelopen dagen hebben we lekker op het strand gelegen en uitgerust.
Hier het verslag.

Vrijdag:
's Ochtends hebben we in de omgeving van ons resort rondgekeken. Er is daar heel weinig te doen omdat ze overal nog aan het bouwen zijn. Je kon het best over het strand lopen want de weg was onbegaanbaar.
In de middag zijn we naar het strand gegaan. Er was weinig zon maar het was wel lekker warm. Lekker gezwommen en gelezen.
Op het strand waren er heel veel honden. Soms komen ze even naast je liggen. Op een moment lag er een hond naast me die blijkbaar ruzie had met de andere honden. We lagen lekker en toen we opkeken waren we het middelpunt van een kring woedende honden. Toen zijn we maar even weggelopen! Maar verder doen ze geen vlieg kwaad.
's Avonds aan het strand gegeten. In een Barbeque-restaurant, scampi's en T-bone. Lekker!
Tegen 8 uur een hevige tropische bui, die ook weer heel snel weg was.

Zaterdag:
Eerst was het een beetje bewolkt.
Na het ontbijt lekker over het strand gelopen.
Daarna ligbedden gepakt en lekker op het strand gelegen. Het werd warmer en warmer. Gelukkig kwamen er soms wat wolken overdrijven, anders is het niet uit te houden.
De zee was heerlijk warm.
Toen we weer teruggingen zagen we dat iedereen ontzettend verbrand was, vooral Veerle.
's Avonds gingen we nog even rondlopen maar Veerle werd helemaal niet lekker door de verbranding dus toen gingen we weer terug naar het Barbeque-restaurant. Toen ze wat dronk ging het weer beter.
Nog wat nagedronken en naar bed.

Zondag:
Vandaag opweg naar Ko Samui.
Na het ontbijt werden we om kwart voor 10 opgehaald door de taxi.
We moesten weer de enge berg over maar gelukkig reed de chauffeur heel voorzichtig.
Om 11 uur vertrokken we met de Catamaran naar Ko Samui. Om de boot kwamen we de mensen tegen met wie we in het Noorden van Thailand, Chiang Mai, op trekking zijn geweest. Echt toevallig!
Tegen 12 uur kwamen we aan in ons Resort.
Marianne en Anne hebben samen een huisje en Veerle en ik hebben er een. Het ziet er heel en luxe en mooi uit. Vooral de badkamer! Die is heel groot met een bad en een stortdouche en veel planten.
In de middag hebben we een dorpje bezocht. Veerle kon haast niet lopen door de verbranding dus het leek ons geen goed idee om naar het strand te gaan.
Op Ko Samui is een groot centrum waar heel veel te doen is. We hebben lekker gegeten en zijn toen weer teruggegaan.
Toen we weer terugkwamen zagen we ook twee mensen met wie we in Zuid-Thailand op trekking zijn geweest! Lekker gekletst en vroeg naar bed.

Maandag:
Vanochtend lekker uitgeslapen.
Het ontbijt is hier ontzettend uitgebreid.
Het weer was heerlijk, zonnig met hier en daar wat wolken. We zijn naar het strand gegaan. Lekker onder de palmbomen gelegen de hele dag en tijdens het zwemmen t-shirts aan.
Er zwemmen veel vissen dus net 2 snorkelsetjes gekocht, kunnen we morgen uitproberen. Het water is hier heel erg warm. Anne zegt dat het wel zeik lijkt!
Er staan overal massagetafels waar je je voor 6 euro kan laten masseren.
Tegen 4 uur naar een ander dorpje op het eiland gegaan. Heel erg leuk! Rondgekeken en lekker Thais gegeten.
Nu zijn we weer terug en gaan zometeen nog wat drinken.
Morgen gaan we naar een slangenfarm.

Ik zal wat foto's bijvoegen van hoe het eten er hier uitziet. Kunnen jullie lekker meegenieten!
Dit was het weer!
Tot het volgende bericht.

Liefs van de Bondertjes.

• 04 Augustus 2008 - 15:58

Lida & Kees:

Ik kom net terug (heb een 1961 dotneck 335 met Paf's weggebracht) en zie dat er weer een 'bondertje'is, altijd leuk, ook deze keer. We beleven het hier gewoon een beetje mee. Het is maar goed dat Lida niet mee is want die zou zeker een hond willen meenemen. Ik ga niet mee naar de slangenfarm, OK?

Groet'n uut Loen'n

• 04 Augustus 2008 - 17:13

Opa En Oma:

hoi luu, weer zo,n leuk bericht van jullie leuk hoor ik heb geprobeerd om een mail naar jullie te sturen maar dat ging niet. de server had natuurlijk problemen ik ben wel 4 keer over nieuw begonnen nobody. wij hebben hier onze eigen computer heeft frank hier aangesloten. dus het is nog lekker warm bij jullie hier gaat het ook goed af en toe een buitje dus Veerle was goed verbrand, ze moeten je wel hebben he . voorheen die billenbijter heb je er nog last van, maar moeders had toch een hele apotheek bij dr. dus morgen ga je naar zo,n slangenfarm nu jullie liever dan ik brrrr. ik vind een worm nog vies en dan een slang

veel liefs van ons beidjes opa en oma

• 04 Augustus 2008 - 20:24

Berry:

best lekker even om gewoon je gang te kunnen gaan of niet, maar dan toch opeens die koperen ploert weer!!! Veerle, ik hoop dat je weer hersteld bent, veel drinken he!!! Nee,jij niet anne (of marianne)hahah. De foto's zijn ook weer prachtig. Dat varkentje had het niet makkelijk leek het!! nog maar eventjes, dat is vast erg jammer als je in zo'n fantastische omgeving bent. nog prettige dagen gewenst hoor, veel liefs van ons.

• 05 Augustus 2008 - 10:00

Yvonne:

Wat een leuke foto's, heb wel gezien dat dit soort dingen niets voor mij is, ik zou niet eens willen weten dat er spinnen zitten en zou ze dus helemaal niet op gaan zoeken en dan al die honden en slangen....
    Hoe is het met Veerle, heeft ze ook blaren?. als die heeft niet kapot prikken en uitkijken met zwemmen (infectiegevaar). Dat eten ziet me er erg lekker uit, daarvoor zou ik wel naar Thailand willen gaan.

• 06 Augustus 2008 - 06:54

Jörgen En Josée:

Dag Bonders !!!! Wow Wat een fantastische reis zeg. Ja, ook wij zijn nu eindelijk onder onze steen uitgekropen en weten nu van deze ontzettend leuke manier van vakantie plezier delen ! helemaal TOP !! Groetjes Jörgen en Josée