Bijna weer naar huis - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu Bijna weer naar huis - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu

Bijna weer naar huis

Door: Eliza

Blijf op de hoogte en volg Eliza

08 Augustus 2008 | Thailand, Ko Samui

Hallo lieve mensen!

Dit is alweer het laatste bericht.
Onze vakantie in Thailand zit er alweer bijna op. De vier volle weken waarin we meer van Thailand hebben gezien dan menig Thai!

Vele tempels gezien, olifanten bereden, door het regenwoud getrokken, op de Brigde over the River Kwai gelopen, door Bankok gefietst, veel nieuwe mensen ontmoet, onder de palmbomen gelegen, veeel rijst gegeten, in ontzettend luxe hotels geslapen, en bij de meest primitieve bergdorpen, veel dieren gezien, in de jungle gezwommen en vooral heel veel plezier gehad. Het was een sprookje!

Van de 30 dagen die we in Thailand verbleven hebben we 1500 km gereisd per vliegtuig. De overige ruim 2500 km hebben we afgelegd per dagtrein, slaaptrein, mini-busje, taxi, open truck, catamaran, longtailboot, TukTuk, bamboevlot, fiets, olifant en wandelend.

De afgelopen dagen hebben we lekker op het strand gelegen. Verder was er in de omgeving niet zo veel te doen dus we hebben lekker uitgerust. Wel zijn we nog naar een slangen en schorpioenen-farm geweest. Er waren maar weinig mensen dus het was bijna een priveshow. Ook hebben we gisteren onze eerste slang "in het wild" gezien. Een hele grote zwarte slang gleed zo langs ons huisje heen!!

We willen jullie via deze weg heel erg bedanken voor alle lieve en leuke reacties op onze berichten. We hebben daar allemaal erg van genoten! Leuk om te lezen dat jullie zo mee zaten te genieten en zo wisten wij ook dat thuis alles goed was!

Vanavond vliegen we om kwart voor 9 vanaf Ko Samui naar Bankok. Vannacht slapen we dicht bij het vliegveld.
Morgenochtend om 11 uur vliegen we terug naar Dusseldorf. Plaatselijke tijd komen we rond 6 uur aan.
Dan nemen we de snelle trein (als die morgen Wel gaat) naar Arnhem.

We gaan nu de koffers verder inpakken en nog even naar het strand. En dan begint de reis terug!

Nogmaals bedankt voor alle berichten en tot ziens in Nederland!!

Heel veel liefs van de Bondertjes.

Ps. Willen jullie nou ook zo'n leuke website?? Neem mij dan mee op vakantie! Ik heb maar weinig nodig, vooral water en een bordje eten op zijn tijd. Ik zal dan geheel gratis een site voor jullie bijhouden!
Wees er snel bij!

• 08 Augustus 2008 - 06:37

Opa En Oma:

jonge, jonge ik heb gewoon zitten griezelen, jullie durven heel wat hooren dan ook nog die slang voor Veerle en elisa kamer Heb je wel snachts gegeslapen maar het is weer schitterend hoor gr oma en Opa

• 08 Augustus 2008 - 06:40

Berry:

Idd Eliza, goed idee van je om jezejf aan tebieden als websitebeheerder!! Je hebt het fantastisch gedaan, hele leuke verhalen en veel mooie foto's. Julie hebben echt veel gedaan en gereist, daar stond ik echt van te kijken, zoveel km, maar ja een groot land he? Dank je wel voor het leuke reisverslag en ik denk ook dat menig thai dat allemaal (nog) niet gezien heeft. goeie reis terug, groetjes, berry
    en als je gehaald wilt worden uit srnhem, even een smsje.....

• 08 Augustus 2008 - 06:55

Berry:

Hoi, ik heb even bij de tgv gekeken en hij rijdt morgen wel, dus het gaat lukken, groetjes

• 08 Augustus 2008 - 10:26

Berry:

Ja, en gereisd is met een DDDDD
    wat een sukkel ben ik toch.

• 08 Augustus 2008 - 10:48

Lida & Kees:

Jammer dat jullie weer terugkomen want dan moeten wij hier de fantastische verslagen missen, maar ja , aan alle leuke dingen komt een eind. Goeie terugreis en tot volgende week!

Groet'n uut Loen'n

• 08 Augustus 2008 - 21:50

Lineke:

Wat een geweldige reis hebben jullie gehad.Het lijkt wel of jullie een half jaar zijn weggeweest. Eliza je hebt jullie avontuur erg leuk omschreven en de foto's erbij. Heb je dit verslag ook naar jullie zelf gestuurd? Lijkt me wel leuk. Tot horens in Nederland en nog een goeie reis.
    groetjes Lineke en Jurjen

• 09 Augustus 2008 - 18:12

Jos En Lies:

Bedankt dat we een beetje mee mochten kijken.
    Het was net of wij bij jullie op de schouders zaten. Dank je wel. Jos en Lies