Een weekend naar het noorden! - Reisverslag uit Albany, Nieuw Zeeland van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu Een weekend naar het noorden! - Reisverslag uit Albany, Nieuw Zeeland van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu

Een weekend naar het noorden!

Door: Eliza

Blijf op de hoogte en volg Eliza

30 April 2012 | Nieuw Zeeland, Albany

Hallo Allemaal!

Daar ben ik weer!
Terwijl jullie je allemaal klaarmaken om in alle vroegte de Koninginnedagmarkten te verkennen, begint het hier alweer te schemeren!

Nadat ik mijn vorige bericht had gepost op woensdagochtend, heb ik samen met Denise bij Matt’s hockeywedstrijd gekeken. Hij zit in het beste team van zijn school, dus een erg hoog niveau, en scoorde ook nog eens het enige doelpunt van de wedstrijd!
’s Avonds kwamen Tom (de oudste broer), zijn vriendin Jess en ‘Pop’ (de vader van Denise) eten dus dat was heel erg gezellig!

Donderdagochtend heb ik weer op kantoor gewerkt en ben ik ’s middags naar ‘Citydance’, de dansschool van Auckland, gegaan. Ik had gelezen over verschillende losse lessen die ze aanboden en ik heb er ‘modern ballet’ gevolgd. Heel leuk! Ga ik volgende week nog een keer doen!
Toen ik thuis kwam heb ik samen met Sam ‘Feijoa-Golf’ gespeeld. Een Feijoa is een soort fruit die hier vooral in deze tijd van het jaar groeit. Denise en Eric hebben 3 bomen waar er zo’n beetje 40 per dag vanaf vallen. Overal word je er trouwens mee doodgegooid, zelfs de City Mission hoeft ze niet meer, dus de Feijoa-Golf is één van de vele creatieve manieren om er vanaf te komen! Ge neemt een golfclub en ge probeert de Feijoa zo ver mogelijk de tuin in te meppen!

Vrijdag de hele dag op kantoor gewerkt. Ze hadden nog ergens een stapel papieren gevonden die vanaf Maart al niet meer waren ingevoerd dus ik heb me goed vermaakt. ’s Avonds met Denise naar Yulia’s waterpolowedstrijd geweest. Het geschreeuw en gekrijs van de fanatieke moeders op de tribune (NEE Tracey!!! NIET naar HAAR gooien!!! JEZUS JIJ KAN OOK NIKS!) was werkelijk ongelofelijk maar ze hebben wel met 13-1 gewonnen!
Toen we thuiskwamen had Sam gekookt. Gebakken vis op brood met sla en frietjes.. lekkerr!!

Zaterdag weer vroeg opgestaan (als hier sowieso iemand tot later dan 8 uur in bed ligt, gaat Denise kijken of er misschien iets aan de hand is haha!), want Eric, Denise, Yulia en ik gingen een weekend weg!
Alle spullen ingepakt, koelbox mee en op naar het noorden. Na ongeveer 3 uur rijden hebben we bij een heel leuk koffietentje wat gedronken en zijn we naar het Kauri Museum geweest.
Een Kauri is een boom die alleen nog te vinden is in het Noordelijke gedeelte van het Noordereiland. Deze bomen kunnen heel erg groot worden en zijn pas na 800 jaar volgroeid. Omdat het hout zo sterk is en de boom zo recht groeit, zijn bijna alle bossen gekapt om er meubels en scheepsmasten van te maken. In het museum waren allemaal werktuigen, machines, foto’s en filmpjes te zien. Heel leuk!
Tussen de middag op het strand wat gegeten en toen naar het Waipoua Forest geweest. In dit bos staat de ‘Tane Mahuta’ (Lord of the Forest), de grootste Kauri van Nieuw-Zeeland. Heeeel groot! Ze denken dat hij ongeveer tussen de 1500 en 2500 jaar oud is.

Nog een stukje noordelijker was het huis dat Denise voor een nacht gehuurd had. Een minuut lopen naar het strand, 4 slaapkamers met hele grote bedden en een sauna! Lekker een filmpje gekeken, Fish&Chips gegeten, wijntje gedronken en in de sauna gezeten:)

Zondagochtend vroeg gingen Eric en Denise hardlopen en heb ik een uurtje op het strand gelopen.
Aan het eind van de ochtend hebben we in een klein stadje rondgelopen, koffie gedronken en gingen we daarna op weg naar de Hot Pools Spa, 8 authentieke mineraalbaden met helende werking.
Ik dacht bij deze beschrijving meteen aan een soort Thermae2000 maar toen ik midden op een landweggetje een houten loketje zag staan, bleek het toch net iets anders.
Het waren 8 groene baden van ongeveer 3 bij 3, met elk een andere temperatuur. De bodem is modder of zand waar vanuit steeds gloeiend hete bellen lucht komen. Om dit alles heen hangt dan nog een behoorlijke zwavellucht (ook wel: de lucht van die natte, zompige scheetjes die je niet hoort maar toch het behang van de muren laten rollen). Wat een ervaring weer! Ik vond het vooral heel grappig in het begin maar als je er een tijdje in zit is het echt heel erg lekker!
Bij de Hot Pools in het gras weer wat gegeten en toen op weg naar huis.

Vanochtend (maandag) ging om 6 uur de wekker weer en had ik een rustig dagje op het kantoor. Het wordt wat kouder en regenachtiger dus nu heb ik echt iets aan alle warme survivalkleren die ik heb meegenomen!

Jullie allemaal veel plezier vandaag en tot het volgende bericht maar weer!

Liefs, Eliza.

  • 30 April 2012 - 07:25

    Henk:

    Hoi Eliza. Super wat je allemaal ziet en meemaakt, wat een ervaring. Geniet er nog maar lekker een tijdje van. Wij gaan inderdaad koninginnedag vieren.......... In het Beekpark met de verfkwast in de hand ;-)
    Heel veel plezier nog, Gr. Henk.

  • 30 April 2012 - 08:28

    Djoeke:

    Jippie! Weer een vethaal!!! Wat leuk dat ze je mee hwbben genomen naar het kauri museum! Grote bomen he haha!! Ik zag je haast niet op de foto;-)! Lache, die lucht die je daar rook hahaha! Wij gaan ons zo klaar maken om kononginnedag te vierem, eerst nog even naar het koninhinnetje op tv kijken ;-)! Hele dikke kus van ons en enjoy!!!! Xxxx

  • 30 April 2012 - 09:15

    Oma En Opa:

    Jonge. Wat een belevenis. Daar wat leuk op de. I. Pad gisteren hartstikke duidelijk of. Dat hier bent dus het word nu. slechter met. Het. Weer we volgen je. Helemaal het is hier een. Drukte van. Belang.

  • 30 April 2012 - 09:39

    Papa:

    Hoi Droppie,wat ontzettend leuk van de familie dat ze jou zo een geweldige tijd bezorgen!
    Het lijkt wel een sprookje zoals jij schrijft, ik kan mij de sfeer ook precies voorstellen, prachtig gewoon.
    Denise als safety-Captain bevalt ons heel goed en voor jou ook een zekerheid poepie.
    Die hotpools lijken wel termineraalwaterbaden (ik dacht ik schuif er eventjes ééntje tussendoor just for de fun weet je wel) en de kauri zeg het lijkt echt een sprookje, ik ben benieuwd waar je uitkomt als je helemaal naar de top zou klimmen......
    Heb je ook al mooie vogels gezien? en maffe beesten?
    Heerlijke meid van me, het gaat goed zo hé, hou het vast.
    Liefs en kusjes van ons allemaal papa


  • 30 April 2012 - 10:51

    Fens:

    Hej liefke,
    Die modderbaden zien er inderdaad een beetje prehistorisch uit, maar lijkt me heerlijk om te doen!
    En hoever kon je die vruchten weg meppen, hihi.
    En wat een leuke neefjes heb jij die zoveel met je doen!
    Dikke kussen en die alle mensen bij de voedselbank de groetjes van me.

  • 30 April 2012 - 14:57

    Berry:

    moest je niet heel erg lachen om die dwaze moeders op de tribune of verbaasde je je erover? het is ook overal hetzelfde toch? wat zul jij vreemd opgekeken hebben toen je je de thermae voorstelde en dat daar zag. leuk dat je vertelt dat ze zelfs bij de voedselbank die vruchten niet meer kunnen zien!!! gaaf dat je zo vaak schrijft, tot de volgende keer XXX van ons

  • 02 Mei 2012 - 12:11

    Mirranda:

    Schatjeee!!!
    Weer een mooi verhaal, klinkt allemaal erg leuk!! En je ziet er goed uit op de foto's!!
    Mooi ook dat kauri, die boom is echt BIG! Hahaha ik zag jou helemaal niet, toen las ik de tekst
    'Eliza bij de tane mahuta, lord of the forest' toen dacht ik, huh? Ohjaa daar staat ze!! Haha
    Super gaaf hoor allemaal, en volgens mij bevalt het ook wel met de familie! Hartstikke fijn joh!
    Ben weer nieuwschierig naar je volgende avontuur...
    Veel liefs, dikke knuffel!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Albany

Nieuw-Zeeland 2012

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2012

The End

06 Juli 2012

Zeehonden, dolfijnen, walvissen en een aardbeving!

30 Juni 2012

Carnaval, biertjes en kots!

22 Juni 2012

Dunedin

13 Juni 2012

QUEENSTOWN
Eliza

Actief sinds 27 Juni 2008
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 75269

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Sumatra en Kuala Lumpur

11 Juli 2013 - 02 Augustus 2013

India 2013

11 April 2012 - 10 Juli 2012

Nieuw-Zeeland 2012

21 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

California 2011

11 Juli 2008 - 09 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: