Laatste week in Albany - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu Laatste week in Albany - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu

Laatste week in Albany

Door: Eliza

Blijf op de hoogte en volg Eliza

07 Mei 2012 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

Hallo allemaal!

Daar ben ik weer! Dit bericht komt 2 dagen later dan normaal door tussenkomst van allerlei activiteiten tijdens mijn laatste dagen in Albany!

Afgelopen dinsdag en woensdag heb ik bij de voedselbank gewerkt. Bill (chef rijst), die 2 weken geleden naar het ziekenhuis afgevoerd werd, komt niet meer terug dus ze lopen gigantisch achter met het vullen van zakjes rijst, suiker en meel. Daar heb ik me die twee dagen erg goed mee vermaakt!

Woensdagmiddag ben ik na mijn werk naar Sam’s universiteit gegaan. Hij studeert Engineering en moest voor een project een mini keyboard met 6 tonen maken. Ik ging mee naar het lab waar die projecten allemaal gedaan worden, echt heel leuk om te zien!
’s Avonds in de stad wat gegeten en toen naar de Bungalow Bar, hier was een couchsurfing drink.
‘Couchsurfing’ is een bekend fenomeen onder veel reizigers. Het is een website waarop mensen vanuit de hele wereld een gratis bed of bank in hun huis aanbieden waar backpackers mogen slapen. 2 jaar geleden is Sam op die manier heel Europa rondgetrokken. Op deze avond kwamen allemaal mensen die op reis zijn of die zelf een plek aanbieden. Je kreeg een naamkaartje, het eerste drankje gratis en je loopt de hele avond van groepje naar groepje om over van alles wat te lullen. Er kwamen ook nog wat vrienden van Sam dus het was heel erg gezellig!

Donderdagochtend kon ik uitslapen want hoefde pas laat op kantoor te zijn. Omdat ik eerder die week wat problemen had met het opstarten van de mini (ik heb tot drie keer toe Eric moeten roepen om hem in zijn achteruit en later in de eerste versnelling te krijgen!), had ik bedacht om nu maar eens naar het busstation te lopen. Ongeveer 1,5 uur over gedaan maar het is een mooie wandeling!
Het was mijn laatste dag bij de City Mission. Overdag werkte ik op kantoor en kreeg ik een mooie kaart waar iedereen iets op had geschreven en een tegoedbon voor een Auckland Bridge Climb! Gaaf!
Tegen half 6 ging ik naar beneden om mee te helpen met het uitdelen van eten aan de daklozen. 2 andere medewerkers stelden zich aan mij voor; “Hello, I am Jan and this is Henk!” Nederlanders! Het waren 2 Groningers die al 14 jaar hun eigen bedrijf hebben in Auckland en af en toe meehelpen bij de City Mission.
Het uitdelen was echt een gekkenhuis. De daklozen hebben ruim een uur om zoveel te eten en te drinken als ze willen en komen daar met 60 man goed gebruik van maken! Ik was van de koffie/thee/chocolademelk en de mannen van de Indiase Curry met rijst.
1 dakloze vond mij een beetje leuk en is 6 keer langs geweest voor koffie en om te vragen of mijn bril echt is! Jan en Henk konden hun lol niet op en bleven vragen of ze ons niet even alleen moesten laten! “Hey Jan, moet je horen, Eliza heeft een date vanavond!” Haha!

Vrijdag ben ik de een groot deel van de dag bezig geweest met hostels en tours boeken voor de komende 2 weken. ’s Middags met Jed (de hond) nog een heel eind in het bos gaan lopen voor een laatste test van mijn hardloopschoenen. Er zit een wandeling van 7/8 uur aan te komen deze week dus ik wil wel zeker zijn dat ik echt geen blaren krijg!
’s Avonds had Karthik, een Indiase vriend van Sam, gekookt en zijn Sam en ik bij hem gaan eten. Heerlijk!

Zaterdagochtend hebben we Eric en Denise uitgezwaaid, die 4 dagen op Fiji zitten, en ben ik met Matt op de Dirtbikes gaan rijden. Na een uurtje kwam Sam aan met 2 scheppen en een emmer. Ze hadden ineens bedacht om een grote geul in de grond op te vullen dus ik heb de rest van de dag modder en aarde staan scheppen en met een hakmes planten gekapt! Weer eens wat anders!
Bij Pop (de vader van Denise) Fish&Chips gegeten en lekker vroeg naar bed gegaan.

Omdat dit mijn laatste weekend in Albany was, had ik meteen die Bridge Climb voor de zondagochtend vastgelegd. We waren met ongeveer 12 mensen, kregen allemaal een beschermend pak, helm en een veiligheidsriem. Met die riem zat je tijdens de hele klim aan de brug vast.
We hebben ongeveer 2 uur op de Auckland Bridge gelopen, het grootste deel onder het wegdek. Het is ’s werelds meest bewegende brug, bij een vrachtwagen komt hij wel een meter naar beneden, en dat kon je daar goed voelen! Omdat er een grote kans is op aardbevingen, zijn de pilaren hol gemaakt en kun je via een trap tot onder het wateroppervlak komen. Heel speciaal!
Tussendoor nog wat bungeejumps gezien en tot aan de top van de brug geklommen!
We mochten geen fototoestel mee (en ik heb helaas geen €40 betaald voor de 5 foto’s) maaarr ik heb wel een certificaat! Echt een leuke ervaring!
’s Avonds nog bij een waterpolo wedstrijd van Yulia gekeken en toen was het alweer tijd om de backpack in te pakken, op weg naar het volgende avontuur!

Vanochtend (maandag) vond ik het echt heeelemaal niet leuk om weg te gaan! Maar dat hoort erbij!
De komende 10 dagen reis ik van Auckland naar Punakaiki, mijn volgende werkplek op het Zuidereiland. Mijn eerste stop is Waitomo, een plek die bekend staat om zijn grotten met gloeiwormen! Ik ben hier een paar uur geleden met de bus aangekomen en zit nu lekker in mijn hostel bij de open haard mijn verhaal te typen! Buiten de grotten is hier helemaal niks, ik ben op dit moment de enige die in het hostel verblijft(!), maar het is heerlijk weer dus ik vermaak me goed!
Zometeen eerst maar eens een rondje hardlopen en voor morgenochtend staat een grote abseil, raft- en grottentocht op het programma!

Daarover de volgende keer natuurlijk meer!

Tot snel!
Liefs, Eliza.

  • 07 Mei 2012 - 06:20

    Miranda:

    Schatjeeee!!!! Wat spannend nu.. Ben heel erg benieuwd hoe het vanaf nu gaat!! Je hebt al zoveel mooie dingen meegemaakt, gaaf hoor met die auckkland bridge! En dat couchsurfing feesttje leek me ook leuk! Nog leuke mensen ontmoet?
    Nou nog heeeel veel pllezier komende tijd, ben benieuwd naar je volgende avontuur! Mis je.. Xx kus

  • 07 Mei 2012 - 09:23

    Djoeke:

    Moppie! Wat doe je toch veel leuke dingen, en heb je die date nog gehad??? ;-) ;-)!!! tja Elies... aan alles komt een eind! Tijd voor een nieuw avontuur! Heerlijk om alleen in een hostel te zitten of niet??? Geniet er lekker van en je komt vanzelf weer super leuke backpackers tegen! Ben alweer benieuwd naar het volgende verhaal!! Dikke dikke kus, je grote nichtje

  • 07 Mei 2012 - 09:33

    Yvonne:

    Geweldig om je belevenissen te lezen! Veel plezier tussen de gloeiwormen en bij je verdere reis. Liefs Yvonne

  • 07 Mei 2012 - 13:09

    Lineke:

    Tjeetje Eliza wat maak jj in deze korte veel mee. Geweldig. Waar ga je werken en wat ga je doen op het Zuidereiland. Hoe gaat het met je Engels? Daar ging het toch om? Het is heel leuk je stukjes te lezen. Je kunt heel leuk schrijven. Geniet er van groetjes Lineke

  • 07 Mei 2012 - 18:14

    Berry:

    Hoi Eliza, jammer dat je afscheid moest nemen van je vrienden bij de mission. je zult de tandenloze bekjes gaan missen en die lekkere geuren allemaal.... ik ben al benieuwd naar je volgende stop en hoe je de mooie natuur van het zuider eiland beleeft!!! veel plezier bij wat je doet!! XXX berry

  • 08 Mei 2012 - 13:32

    Mawicokebu:

    Lieve Eliza,
    Dat zal wel heel erg wennen zijn: na al die gezelligheid bij de familie nu helemaal in je eentje in een Hostel!! Maar je bent prachtige dingen van plan en je zal wel weer gauw nieuwe mensen ontmoeten. Je hebt in ieder geval al een paar fantastische weken achter de rug. Hopelijk zijn de komende weken (als dat al kan) nog fantastischer. Nog heel veel plezier en ...... voorzichtig met al dat raften, abseilen enz. We willen je wel weer heelhuids in Nederland zien aankomen hoor!
    Dikke kussen, Marianne&Willem&de rest

  • 14 Mei 2012 - 14:01

    Sarah:

    HAHAHAAHAHAHA, die MINI! ben ik niet de enige met problemen :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

Nieuw-Zeeland 2012

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2012

The End

06 Juli 2012

Zeehonden, dolfijnen, walvissen en een aardbeving!

30 Juni 2012

Carnaval, biertjes en kots!

22 Juni 2012

Dunedin

13 Juni 2012

QUEENSTOWN
Eliza

Actief sinds 27 Juni 2008
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 75297

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Sumatra en Kuala Lumpur

11 Juli 2013 - 02 Augustus 2013

India 2013

11 April 2012 - 10 Juli 2012

Nieuw-Zeeland 2012

21 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

California 2011

11 Juli 2008 - 09 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: