Zwemmen, Surfen en de City Mission - Reisverslag uit Albany, Nieuw Zeeland van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu Zwemmen, Surfen en de City Mission - Reisverslag uit Albany, Nieuw Zeeland van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu

Zwemmen, Surfen en de City Mission

Door: Eliza

Blijf op de hoogte en volg Eliza

19 April 2012 | Nieuw Zeeland, Albany

Hallo Allemaal!

Daar ben ik weer! Heel wat meegemaakt in de afgelopen 5 dagen!

Nadat ik het bericht gepost had afgelopen zondagochtend, ben ik met de familie mee geweest naar de kerk en daarna met Sam en Julia gaan zwemmen.
Aldaar bleek dat die twee haast professionele zwemmers zijn die een vast schema aanhouden en echt klokken hoe lang ze er over doen. Veel te snel voor mij dus ik heb me in een ander bad kostelijk vermaakt met onder water zwemmen en het oefenen van de handstand!
Verder was het een rustig dagje. ’s Middags even met Denise naar het winkelcentrum van Albany geweest en ’s avonds na het eten heb ik lekker een boekje gelezen op de bank.

Maandag ben ik samen met Matt en Sam gaan surfen! Vroeg op, bikini aan, surfplanken op het dak, raampje open, Bruce Springsteen door de speakers en daar gingen we! Eerst even langs hun andere huis op Snells Beach om een wetsuit voor mij op te halen en toen richting het strand.
Het was echt een geweldig leuke dag! De golven waren iets te hoog voor een beginneling dus op de surfplank staan is nog niet echt gelukt maar het is echt wel gaaf om te proberen! Het was heel lekker weer dus we hebben wel tot 7 uur ’s avonds gezwommen, gesurft, gewandeld en in het zonnetje gezeten. Heerlijk! Op de weg terug Fish&Chips gekocht en bij een riviertje opgegeten, echt supergaaf!

Dinsdagochtend vroeg heb ik de bus richting Auckland genomen, op naar mijn voorlopige werkplek. Ik moest wel lachen toen ik de straat in liep, iemand zag staan en in een reflex dacht: iel bah, een zwerver. Huh? Oh! Ik ben er!
Ik doe namelijk vrijwilligerswerk bij de Auckland City Mission, een plek met onder andere een daklozenopvang!
Daarnaast hebben ze een hele grote voedselbank die crisispakketten verstrekt aan families die geen eten kunnen betalen, goedkope doktersbehandelingen en een afkickkliniek voor alcohol- en drugsverslaafden. Heel erg interessant! Ik maakte kennis met James, Liam en May, die samen met 20 andere mensen op het kantoor werken en kreeg een rondleiding door de verschillende gebouwen. Ik had niet gedacht dat het zo’n grote organisatie zou zijn! De rest van de dag heb ik samen met May op kantoor gewerkt. Ik heb de hele middag mensen opgebeld om te checken of de contactgegevens nog steeds klopten, meteen goed voor mijn Engels!

Woensdagochtend ging ik redelijk vroeg richting de voedselbank. Het is in een andere wijk van Auckland, ongeveer 40 minuten lopen van het busstation. En ik heb het helemaal zelf in 1 keer gevonden! Bij de voedselbank vermaak ik me opperbest tussen al die persoonlijkheden. We hebben tientonner Bill, die 5 dagen per week rijst in zakjes schept, Star, die blikjes op karren en vervolgens in de schappen zet, Paul, die deze blikjes weer in zakken doet en Trich&Jane, die op de bovenverdieping al 14 jaar orde proberen te scheppen in alle zooi die er ligt. Boven deze groep staat Chris, die de hele dag ongelooflijk druk rond rent om, met behulp van zijn walkietalkie, deze 5 mensen aan te sturen.
Ik heb de hele dag crisispakketten voor families ingepakt. Ze krijgen blikken bonen/spaghetti/fruit/tonijn/tomatensaus, muesli, rijst, suiker, meel, pasta, pindakaas en melk. Maar dan in echt hele kleine hoeveelheden, ik denk dat een gewoon gezin dit er in 1 dag wel doorheen zou krijgen!

Vandaag (donderdag) ben ik weer naar de voedselbank geweest. Ik was ‘chef waspoeder’, wat betekent dat ik 5 uur lang waspoeder in zakjes heb geschept. Dit klinkt misschien nogal saai, ware het niet dat tientonner Bill (chef rijst) na 2 uur kramp in zijn been kreeg!! Hierbij stond hij iets te snel op, werd duizelig, werd misselijk, viel flauw, werd niet echt meer wakker en is vervolgens met de ambulance opgehaald. Ik maak nog eens iets mee hier! Sjongejonge!
Vanmiddag nog even door Auckland gelopen. Het valt echt op hoeveel heel erg hippe mensen hier rondlopen. Daartussen voelde ik me in mijn sneeuwbestendige survivalkleding toch enigszins uit de toon vallen.. Ik ben dus maar snel een paar winkels in gegaan en heb wat rare shirts en broekjes gekocht, nu ben ik weer gewoon mezelf!;)

Toen ik thuis kwam ben ik een uurtje met de twee honden door de tuin (het bos) gelopen, net wat gegeten en nu zit ik lekker op de bank dit verhaal te typen. Denise en ik gaan zometeen de Nieuw-Zeelandse versie van ‘De Afvallers’ kijken want de rest is vanavond allemaal het huis uit.

Morgen komt Sarah voor een paar dagen dus we gaan er eens even een leuk weekend van maken!:)

Tot snel maar weer!!
Liefs, Eliza.

  • 19 April 2012 - 09:56

    Miranda:

    Heee lieverd!!! Wat een mooie foto's, gaaf hoor! En wat een verhaal alweeer;) jij maakt wat mee en je bent er nog geen week! Haha, maar het werk klinkt leuk hoor, heeel veeel plezier nog!
    Dikke kus

  • 19 April 2012 - 10:52

    Djoeke:

    Moppie! Wat een geweldig verhaal weer en wat moest ik lachen om jouw ïel een zwerver, oh ik ben er"!!!! :-)! Top dat je het zo naar je zin hebt en dat je zulke leuke dingen met sam en matt doet! Heb je al naar coronation street gekeken??? Heb je al vrienden gemaakt met wat zwervertjes??? Nou, have fun, enjoy en geef sarah een DIKKE DIKKE kus en haar kaartje ;-)! Dikke kus van Djoeke !!! Love you!

  • 19 April 2012 - 17:30

    Mireille:

    Hoi,
    Wat klinkt dat allemaal super leuk en wat heb je al veel gedaan en meegemaakt. Geniet ervan en blijf veel schrijven. Erg leuk om je zo te volgen.
    Liefs, Mireille

  • 19 April 2012 - 19:45

    Barry:

    heey "chef wapoeder" klinkt als de ideale stage. Met zulke mensen kan je flink lol hebben of niet?! zijn er ook Maori's tussen de werknemers/hulpbehoevenden? kan je die ook goed verstaan of zit er een flink accent aan?
    Je tijdschrift is trouwens echt leuk geworden, daar heeft Veerle mooi werk van gemaakt.
    groetjes aan de Lucassen!!!X

  • 19 April 2012 - 19:50

    Berry:

    Hoi, wa moest ik lachen om teringzooi 1 en teringzooi 2. zijn dat zakken met kleding? een soort leger des heils. zit er niks leuks voor je in?
    ik zou ff kijken als ik jou was. leuk he dat sarah komt, ik hoop dat jullie veel lol hebben samen, tot de volgende keer maar weer XXXX

  • 19 April 2012 - 21:05

    Marianne:

    Hoi schatje,
    Wat een prachtige verhalen over de afgelopen dagen. Wel goed voor de conditie, 40 minuten lopen vanaf het busstation naar je werk! En hoe ga je dan vanaf jullie huis naar de bushalte? Met de fiets of ook lopend? Een actief leven daar, zwemmen, surfen en als een echte dierenliefhebber met de honden wandelen! Je bent straks superfit. De foto's zijn ook erg mooi, de kust ziet er woest uit.
    Heel veel plezier met Sarah en de groeten aan de rest.
    Liefs van Papa, mama en Veerle

  • 20 April 2012 - 03:17

    Yvonne:

    Tjoh wat heb jij in korte tijd al veel meegemaakt! En dat je zomaar alleen naar je werk kan lopen zonder te verdwalen! Veel plezier verder!

  • 20 April 2012 - 06:39

    Ria:

    Eliza noteer even de Inhoud en de hoeveelheden uit je voedselpakketten.
    Lijkt mij wel wat voor Piet en mij om eens flink af te vallen en eindeloos strak te worden.
    " Het nieuwe ELIZA BONDEREN" .

  • 20 April 2012 - 11:11

    Fenneke :

    Haha hoe grappig dat ze al 14 jaar die dozen willen opruimen!
    Een voorstelling ansich!
    Wat een mooie foto's lies! Het lijken net ansichtkaarten.
    Geniet jij nog maar lekker door waspoedermeisje!
    Kus

  • 22 April 2012 - 11:01

    Joji:

    Leuk om te lezen, helemaal suuuuper! Geniet ervan! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Albany

Nieuw-Zeeland 2012

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2012

The End

06 Juli 2012

Zeehonden, dolfijnen, walvissen en een aardbeving!

30 Juni 2012

Carnaval, biertjes en kots!

22 Juni 2012

Dunedin

13 Juni 2012

QUEENSTOWN
Eliza

Actief sinds 27 Juni 2008
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 75274

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Sumatra en Kuala Lumpur

11 Juli 2013 - 02 Augustus 2013

India 2013

11 April 2012 - 10 Juli 2012

Nieuw-Zeeland 2012

21 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

California 2011

11 Juli 2008 - 09 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: