San Francisco! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu San Francisco! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu

San Francisco!

Door: Eliza

Blijf op de hoogte en volg Eliza

22 Juli 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo Allemaal!!

Hierbij ons eerste berichtje vanuit Amerika. San Francisco!

Het is hier 9 uur vroeger dus als jullie dit krijgen is het al zaterdagochtend terwijl wij nog moeten gaan slapen!

Op donderdagochtend zijn we vroeg vertrokken, om 7 uur door Dick naar het station gebracht en om 9 uur stonden we op schiphol. Extra vroeg omdat we misschien wel streng gecontroleerd zouden worden. Dat viel mee, om 5 over 9 hadden we de koffers al ingecheckd en pas om half 12 vlogen we.
Eerst met een kleiner vliegtuig naar Londen en daar overgestapt op een boeing 747 richting San Francisco. Die 11 uur vliegen zijn best wel snel gegaan. Ieder had een eigen scherm waarop je films, muziek en kookprogramma's kon kijken. Verder hier en daar wat gegeten en geslapen en om 5 uur 's middags, plaatselijke tijd, waren we er!

We reden in de spits met de taxi naar ons hostel. Heel erg druk verkeer en San Francisco is echt berg op, berg af. Er zijn in ons deel eigenlijk geen vlakke wegen. Wel heel grappig om te zien. We slapen in 2 stapelbedden in een mooi hostel. Omdat we aardig moe waren hebben we nog even iets gegeten in Chinatown en zijn daarna meteen gaan slapen.

"Make your own pancakes for breakfast", stond er in de beschrijving. Erg leuk! Er staan 's ochtends 2 pannetjes op het vuur met een beetje boter en pannekoekenbeslag.. en dan bakken maar! Koffie of thee erbij en daarna netjes de borden afwassen en terug in de kast zetten. Een erg leuk sfeertje met al die backpackers!

Toen we weer naar buiten liepen merkten we pas het grote verschil met het spitsuur! Er is haast geen verkeer en iedereen loopt relaxed rond een hondje uit te laten, chinezen doen gymnastiekoefeningen en een oud mannetje sleutelt en timmert eens wat. Heel erg ontspannen sfeertje!

We hadden bedacht fietsen te gaan huren. Na ruim een half uur berg op, berg af, kwamen we bij de fietsverhuur. We kregen een kaart mee en fietsten een stuk langs de havens. Er liggen ontzettend veel boten, mensen kanoen en er was een surfwedstrijd. Best wel bijzonder dat het echt een havenstad is terwijl de temperatuur eigenlijk nooit boven de 20 graden komt!
Vervolgens de beroemde rode brug, de Golden Gate Bridge, op. Best wel een eindje klimmen maar dan heb je wel een prachtig uitzicht over San Francisco en het Alcatraz-eiland. Op de brug is het wel behoorlijk koud met al die wind. We vingen op dat deze brug erg "populair" is om vanaf te springen en ook de brug is die het vaakst is ingestort in films!
Toen we eenmaal weer terug waren bij de havens, hadden we er al zo'n 4 uur opzitten.

'S middags zijn we op ons gemakje door Chinatown gaan lopen. De grootste buiten Azie. Wij kunnen ons vooral goed vermaken op alle vis- en vleesmarkten met rare soorten vissen, kikkers, schildpadden (die eigenlijk altijd nog leven), varkenspoten en stierenlullen! Verder zijn we ook naar een mini-fabriekje geweest waar ze gelukskoekjes maken. Dit zijn koekjes met een briefje erin waar een boodschap op staat. Er zijn maar 5 mensen aan het werk maar toch produceren ze 20.000 koekjes per dag!! Verder heeft Anne nog 2 mooie optredens-ringen gekocht. Hij wilde graag grote zilverkleurige zoals "die negers dat altijd hebben" en hij vond ze hier in Chinatown!

Op naar Little Italy om iets te eten. Onderweg klapten er 2 auto's heel hard tegen elkaar. 1 auto lag helemaal in de prak. Gelukkig niemand gewond maar we hebben onze portie sensatie voor vandaag weer gehad! Heerlijk pasta gegeten en nu maar weer terug naar het hostel. Zo'n dag hakt er wel in!

Morgen gaan we eens even rondkijken in verschillende wijken. We hebben het hier ontzettend naar onze zin!

We kunnen in ons hostel geen foto's op de computer zetten dus ik ga morgen eens even opzoek naar een internetcafe!

Tot snel maar weer!

Namens Eliza, heel veel liefs van De Bondertjes!

• 23 Juli 2011 - 11:25

Yvonne:

Geweldig omdat allemaal zo mee te beleven. Veel plezier verder!
    Liefs Yvonne

• 23 Juli 2011 - 13:08

Berry:

Hoi,
    leuke dagbestedingen hoor. jullie zijn alweer volop in the run. bedankt voor de leuke kaart.
    XXXX

• 23 Juli 2011 - 14:33

Lineke & Jurjen:

Wat leuk al wat van jullie te horen. Zo te lezen ook al heel wat gedaan. De kaart was weer geweldig, jullie blijven erg creatief. Super hoor. Heel veel reisplezier en tot het volgende schrijfmoment. Groetjes Lineke

• 23 Juli 2011 - 14:33

Lineke & Jurjen:

• 24 Juli 2011 - 18:11

Nellie:

hoi lieve bondertjes, we hebben weer genoten van jullie originele kaart.... heel veel plezier en reisgenot en we kijken al weer uit naar jullie nieuwe ervaringen doeiiiiiii xx xx

• 24 Juli 2011 - 19:33

Mama:

We hebben alles ontvangen en er erg van genoten!

• 24 Juli 2011 - 21:24

Nicky Van Riggelen:

Hallo daar! Ik lees net jullie leuke reisverslag!! Wat leuk dat jullie in San Francisco zijn. Misschien weten jullie wel dat ik daar een half jaar heb gewoond, nou in Oakland eigenlijk. Hoe lang blijven jullie in SF? Als jullie tijd over hebben zouden jullie eigenlijk het Alcatraz eiland moeten bezoek, naar HaightAshbury gaan en bij Bubba Gump in de Fishermans Warf eten, daar zijn ze gespecialiseerd in alle gerecgten met garnaal geinspireerd op de film Forest Gump! Heel veel plezier en groetjes van mijn ouders!