The End - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu The End - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu

The End

Door: Eliza

Blijf op de hoogte en volg Eliza

09 Juli 2012 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo Allemaal!

Hier ben ik dan met echt mijn allerlaatste bericht vanuit Nieuw-Zeeland.
De backpack staat klaar, de boardingpas is uitgeprint, ik heb een Sudoku-boek voor onderweg dus ik ben klaar voor vertrek!

Mijn laatste dagen in Christchurch waren heel erg lekker zonnig dus ik heb veel rondgelopen. Vorig weekend is er een tentoonstelling geopend over de aardbevingen van 2010 en 2011. Waanzinnig interessant met allemaal foto’s, verhalen, filmpjes van bewakingscamera’s, statistieken en geluidsfragmenten van de communicatie tussen politieauto’s en ambulances net na de aardbeving.
Vlak naast het verwoeste centrum van de stad, liggen de Botanische Tuinen. Een prachtig groot park met veel bloemen en vijvers. Daar heb ik gisteren lekker rondgelopen en in het zonnetje gezeten.

Nu is het maandagochtend en word ik zo met een shuttle naar het vliegveld gebracht. Na 3 tussenstops in Sydney, Bangkok en Dubai kom ik dinsdagmiddag op Schiphol aan. En daarmee komt er een einde aan deze geweldige reis.

Begonnen in Albany, waar ik een geweldige tijd had bij de familie daar. Overdag werken bij de voedselbank of tussen de daklozen in Auckland en ’s avonds en in het weekend met de familie op stap. Hiken, zwemmen, rennen, dirtbiken en zowaar leren surfen! Nouja.. op mijn knieën dan hè?
Toen via gloeiwormgrotten en stinkende bronnen, hup de Tongariro vulkaan op, Wellington door en al kajakkend door het Abel Tasman National Park op weg naar Punakaiki. Alwaar ik leerde om goed schoon te maken, brood te bakken, vuur te maken, groenten te planten en te overleven zonder verwarming, stroom en water. Al was de grootste uitdaging daar misschien nog wel het samenleven met Thomas de Duitser die heel erg veel weg had van een kind van 3.
Vervolgens in de stromende regen een prachtige gletsjer op en door naar de Adventure Capital: Queenstown. Ook nu achteraf toch echt mijn favoriete plek in Nieuw-Zeeland. Paardrijden door het Lord of the Rings landschap en vanaf een platform 134 meter naar beneden springen met alleen een elastiek om mijn enkels. Mijn excuses nog voor wie ik een hartverzakking heb bezorgd tijdens het bekijken van het filmpje!
Door naar 3 geweldige weken in Dunedin. Het werk in het hostel was zo klaar met zijn vieren dus we hadden genoeg tijd voor andere dingen. Met Claire afspreken bijvoorbeeld! De steilste straat op lopen, naar de Chocoladefabriek, de Bierbrouwerij, het zwembad en met wintercarnaval.
Ook hebben we voor de aardigheid even goed onderzoek gedaan naar welke club op welke avond het leukste is. Altijd handig voor wanneer iemand mij straks in de bibliotheek van Apeldoorn advies vraagt aangaande het uitgaansleven van Dunedin!
De laatste dagen door indrukwekkend Christchurch gelopen, dolfijnen en walvissen gezien vanuit een vliegtuigje en op de valreep 2 aardbevingen meegemaakt.
Met altijd de ELIZA. in de tas voor als ik even iets over thuis wilde lezen.
En wat heb ik vele, vele geweldige mensen ontmoet onderweg! Om nooit meer te vergeten!

Ik wil jullie via deze weg ontzettend bedanken voor het volgen van mijn blog en voor alle leuke, lieve, bemoedigende en grappige reacties. Elke ochtend na het posten van mijn blog stond ik extra vroeg op om op internet te kijken of iemand al wat geschreven had:) Deze komen allemaal in mijn boek!

Dit is dan het einde van het avontuur voor nu. Ik kan niet wachten op straks op Schiphol weer door de poortjes te komen lopen.
Home Sweet Home!!

Tot snel! Maar dan nu in het echt!
Heel veel liefs, Eliza.

  • 08 Juli 2012 - 23:12

    Lineke:

    Eliza wat heb jij in deze korte tijd allemaal meegemaakt. Geweldig. Een hele goede reis terug en je familie zal je met beide armen je verwelkomen. We horen nog wel van je.
    x Lineke

  • 09 Juli 2012 - 01:29

    Marianne:

    Lieve schat, wat een prachtig eindverslag van je geweldige reis. Je hebt echt het maximale eruit gehaald en alle hoogtepunten van Nieuw-Zeeland gezien.
    En dan nu nog even afzien voor de lange terugreis, bijna 32 uur onderweg. Ik heb alle airports van Christchurch, Sydney, Bangkok, Dubai en Amsterdam al open staan op de computer, dus ik zal je de hele reis kunnen volgen. Heb al gezien dat je 1 uur later gaat vertrekken dan volgens de planning. De telefoon binnen handbereik, zodat we elkaar kunnen sms-en. Ik blijf nl altijd die bezorgde moeder!. Lieverd, een goede reis en ik kan niet wachten tot we je zien, dinsdagmiddag op Schiphol. Heel veel xxxxx, mama

  • 09 Juli 2012 - 04:40

    Henk:

    Wat een geweldig ervaring,echt super. Goede reis terug naar Nederland.

  • 09 Juli 2012 - 05:02

    Yvonne:

    Wat heb je veel meegemaakt! Ik vond het erg leuk om al die fantastische verslagen te lezen. Goede reis terug!

  • 09 Juli 2012 - 05:32

    Mireille:

    Goede reis, lekker nagenieten, tot gauw....

  • 09 Juli 2012 - 05:56

    Djoeke:

    Leuk verhaaltje op het einde, nog even alles herhalen.. Lieverd, wat heb jij een super tijd gehad!! Heerlijk om nog vaak aan terug te denken en vaak foto's te kijken!!
    Ik wens je een heeeeeele goeie reis en tot SNEL!!!!!!! Dikke kus en liefs, Djoeke

  • 09 Juli 2012 - 06:11

    Ria :

    Home again

  • 09 Juli 2012 - 07:10

    Martine:

    Wat een toffe verhalen en foto's! En ook super veel meegemaakt! Heb 't stiekem gevolgd.. ;) Gaaf hoor! Fijne reis terug! x Martine

  • 09 Juli 2012 - 09:43

    Miranda:

    Het zit er weeer op!!!! Maar wat heb jij een hoop meegemeaakt joh!
    Echt eeeen toptijd! Kan niet wachten je weer te zien, hele fijne terugreis en doe voorzichtig!
    Dikke kus

  • 09 Juli 2012 - 10:26

    ELIZA:

    W A U W babe- jij zult moeten wennen aan 't normale leven hier! :P Echt geweldig wat jij allemaal hebt gedaan en bereikt! Wees maar ontzettend trots op jezelf! Love you, see you soon! Xxx

  • 09 Juli 2012 - 11:05

    Opa En Oma:

    Lieve Eliza, wat een fantastische verhalen en wat schrijf je toch erg leuk. Met heel veel plezier hebben wij jou verhalen gelezen, maar soms zijn we ook wel eens bang geweest van al die avonturen. Een goede reis en we zien je dinsdagavond. Veel kusjes, Opa en Oma

  • 09 Juli 2012 - 13:03

    KevinPark:

    Hi Eliza,

    Hope you have a safe trip home, and it was lovely to meet you.

    From Albany NZ!

  • 09 Juli 2012 - 18:04

    Berry:

    nu ben je al 12 uur onderweg en nog niet op de helft. dank voor je leuke reisverhalen, ik heb wel gelachen hoor. Fijne thuiskomst en ik hoop dat je er lang van zult nagenieten. tot gauw!!!
    XXX berry

  • 09 Juli 2012 - 18:42

    Anneleen:

    Liesje! Eindelijk weer naar huis! Wat een fantastische verhalen allemaal, ik zit hier groen van jaloezie achter mijn Delletje!
    Ik zie je snel snoes en safe flight!!
    xxxxxxxxxx

  • 10 Juli 2012 - 09:37

    Rick:

    Wauw wauw wauw! Jij hebt echt een onwijs toffe tijd meegemaakt! Gaaf!

    Stiekem ben ik wel blij dat je weer deze kant op komt hoor. :-P Goede reis en totsnel! x

  • 10 Juli 2012 - 14:22

    HELLO:

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Nieuw-Zeeland 2012

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2012

The End

06 Juli 2012

Zeehonden, dolfijnen, walvissen en een aardbeving!

30 Juni 2012

Carnaval, biertjes en kots!

22 Juni 2012

Dunedin

13 Juni 2012

QUEENSTOWN
Eliza

Actief sinds 27 Juni 2008
Verslag gelezen: 898
Totaal aantal bezoekers 75273

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Sumatra en Kuala Lumpur

11 Juli 2013 - 02 Augustus 2013

India 2013

11 April 2012 - 10 Juli 2012

Nieuw-Zeeland 2012

21 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

California 2011

11 Juli 2008 - 09 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: