Fun Times met Sarah! - Reisverslag uit Albany, Nieuw Zeeland van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu Fun Times met Sarah! - Reisverslag uit Albany, Nieuw Zeeland van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu

Fun Times met Sarah!

Door: Eliza

Blijf op de hoogte en volg Eliza

25 April 2012 | Nieuw Zeeland, Albany

Hallo Allemaal!

Vandaag is het precies 2 weken geleden dat ik vertrok, voelt al zoveel langer!
Heb weer 5 geweldige dagen achter de rug!

Afgelopen vrijdag heb ik ’s ochtends op het kantoor van de City Mission gewerkt. Vooral brieven vouwen en stickers op enveloppen plakken. Die ochtend is Sarah gaan liften vanuit Rotorua en ontmoette ik haar om 2 uur bij de Skytower van Auckland. Echt heel grappig om elkaar aan de andere kant van de wereld weer te zien!! We hebben even wat gedronken en toen met de bus naar huis.
’s Middags natuurlijk meteen met de hond door de achtertuin (het bos) gelopen en met Matt en Sam Indiaas gegeten, lekkerrr!

Zaterdag ben ik met Sarah, Matt en Sam gaan surfen. Wederom de surfplanken op het dak, wetsuits mee en deze keer naar de westkust van het land. Hier zijn de golven nog wat hoger dus er waren heel veel andere surfers. Omdat de stroom water aan deze kant rechtstreeks vanuit Antarctica komt, is het behoorlijk koud en heb je ook wel goede wetsuits nodig! We hebben op het strand nog een groot board gehuurd waarmee ik lekker in het ondiepe water heb rondgepeddeld, vond dat al best wel heftig want je gaat echt flink kopje onder die hoge golven! Aan het einde van de dag kon ik op mijn knieën op het board surfen, we gaan vooruit!!
’s Middags een mooie plek uitgezocht om te lunchen en verder thuis lekker rustig aan gedaan.
In de avond kwamen er een aantal vrienden van Sam en hebben we met zijn allen gebarbecued.

Zondag was een rustige dag. Eerst met Sarah en Sam boodschappen gedaan en thuis echte Hollandse arretjescake gebakken! Toen met de ‘dirt bike’ (een crossmotor) de tuin in. Helm op, motorlaarzen aan en crossen maar! Gaaf joh!
’s Avonds heb ik samen met Sarah haar beroemde pompoenrisotto gemaakt, met de arretjescake als toetje natuurlijk!

Maandag ging iedereen weer terug naar werk/school dus ben ik samen met Sarah op pad geweest. Daarbij hadden wij de mini (dezelfde auto als in ‘Mr. Bean’s Holiday’) om onszelf naar het busstation te rijden. We hadden al een korte instructie gehad maar toch duurde het nog zeker een half uur voordat we hem omgedraaid hadden en de helling op kregen! Gelukkig heeft de rest van de familie ons niet bezig gezien! Sarah heeft op de heenweg gereden terwijl ik de versnellingen deed. Natuurlijk 3x de ruitenwissers aan terwijl we de richtingaanwijzers wilden en flink de toeter ingedrukt toen we de lampen probeerden te vinden. Een heel avontuur maar we zijn er gekomen!!
Toen met de bus en de ferry richting Rangitoto Island. Dit is een vulkanisch eiland dat ongeveer 600 jaar geleden gevormd is. Na een klim van een uur heb je vanaf de top een prachtig uitzicht op Auckland en de rest van de omgeving. Eenmaal terug in Auckland hebben we lekker wat sushi gegeten en kwamen we Sam toevallig tegen in de bus. Op de terugweg heb ik de mini gereden (Sarah de versnellingen), echt heel grappig! Ik heb in dat half uur maar 2 keer de juiste straat gemist dus dat lijkt me een goed gemiddelde!:)

Gisterochtend ging ik weer vroeg richting de City Mission. Van 8 tot half 10 krijgen de daklozen daar gratis koffie, thee of chocolademelk en daar ging ik bij helpen. Weer een plek waar ik me geweldig goed vermaak tussen al die gekken! Ze hebben gemiddeld 3 tanden, de helft is aan de drugs en de stank is best wel heel ongelooflijk als ze met 40 man in die kleine warme ruimte zitten. Naast het drinken kregen ze ook gratis condooms, een paar koppels kwamen ze zelfs met zijn tweeën ophalen.. ik wilde dat ik daar een foto van had haha! Gatver!
Iedereen kent elkaar daar al dus ze zijn erg geïnteresseerd in wie ik dan ben. Ze zijn wel heel netjes want als ze iets verkeerd doen, krijgen ze ruzie met Charlotte (de grote baas van de kantine) en daar wil je écht geen ruzie mee!

’s Middags ben ik met Sarah, Julia en Denise naar de Waiwera Hot Pools geweest. Een soort park met allemaal thermale baden, van 28 tot 48 graden, heerlijk! Naast het rustig badderen ook nog van de glijbaan af geweest, handstand- en koprol wedstrijd gedaan en een film gekeken in de moviepool!

Vandaag is het ANZAC (Australian and New Zealand Army Corps) Day, waarop de slachtoffers worden herdacht die tijdens de inzet wereldwijd zijn gevallen. Het is een ‘public holiday’ dus iedereen is vrij.
Sarah is vanochtend naar Fiji gevlogen, de rest is huiswerk aan het maken en ik gebruik de tijd om mijn blog te schrijven en alvast wat hostels en tours te boeken voor wanneer ik straks rond ga reizen!

Morgen en vrijdag nog aan het werk en dan is het al weer weekend! Vervelend..!;)

Tot snel maar weer!!

Liefs, Eliza.

  • 25 April 2012 - 05:46

    Berry:

    Hoi Eliza,
    gaaf man een nieuw verhaal. het blijft gewoon leuk om te je te volgen met de dingen die je daar doet. wat leuk dat je op die motor reed. Veel plezier verder en tot het volgende verhaal, het is net als voorlezen, je wilt niet dat het verhaal ophoudt, maar ja zo blijft het ook spannend. XXX berry

  • 25 April 2012 - 05:49

    Djoeke:

    LEUK LEUK LEUK!!!!!! Wat tof dat Sarah er eindelijk was!!!!!!! Leuke dingen hebben jullie gedaan zeg! Ik zie jullie al voor me in de mini, de een rijden en de ander de koppeling hahaah! Wat is Rangitoto mooi he,... Tof dat je het nog steeds naar je zin hebt bij de dakloze mensjes :-)! Take care sweetheart! Love you!!

  • 25 April 2012 - 07:15

    Anneleen:

    Oooh lies! Die verhalen over die auto, ik zie jullie al helemaal gaan! Fantastisch! En wat maak je me een portie heerlijke dingen mee! Nou geniet ervan kind, voor je het weet sta je weer te klappertanden op Schiphol!! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 25 April 2012 - 07:29

    Anath, Dick & Syl:

    Lieve Eliza,
    Tsjonge, jonge, jonge, wat doe je veel, wat maak je veel mee. Je stukjes laten ons echt glimlachen, zo leuk schrijf je! Geniet lekker verder en ondertussen denk je misschien af en toe al in het Engels...
    Liefs uut Apeldoorn

  • 25 April 2012 - 08:04

    Sabine:

    Hey Eliza,
    wat een geweldig verhaal weer! ik zit nog wel te wachten op de foto's van jou op die surfplank, super gaaf! nog even en je kunt staand de golven bedwingen ;-) ben blij dat je geen luchtjes kunt opsturen van die daklozen....sjonge dat lijkt me erg stinken bahbah ;-)
    geniet er nog maar lekker van en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal!
    opa en oma proberen alles uit te printen (wil niet altijd lukken, maar uiteindelijk komt ook dat goed!
    xxx Sabine

  • 25 April 2012 - 08:50

    Veerle:

    Hee allerliefste zus,
    Heel erg leuk verhaaltje weer! We hebben hier onwijs gelachen op de manier waarop jij en Sarah in de mini hebben gereden!! :D
    Ook erg leuke foto's, geeft een mooie beeld van wat je allemaal doet daar!
    Ik ben heeeel erg jaloers op alles wat je meemaakt en wil heel graag met je ruilen!! Haha
    We kregen al een erg leuk berichtje van Denise op FaceBook dus hebben mama en ik gister op ons beste Engels een berichtje terug gestuurd... je lacht je kapot denk ik hahaha!
    Tot snel op Skype of Facetime!

    Liefs xxxx
    Veer!

  • 25 April 2012 - 09:11

    Mirandaa:

    Lieverd!!

    Wat een leukee foto's!! Haaha vett hoor op die dirtbike!
    En watt heb je weer een hoop meegemaakt! Super grappig van die mini,
    zie het al helemaal voor me! Maar wat gaaf dat je zoveel surft, ben jaloers!! Echt stoer, als je terug komt ben je professional surfer.. Hihi, nou schat, veel plezier nog, op naar je volgende verhaal!!
    Kusje, loveyou! X

  • 25 April 2012 - 09:59

    Oom Bertus:

    Hallo Eliza,

    Hoe staat het met een bezoek aan de All Blacks?
    Moet ik voor de entreekosten sparen of kan ik het geld zelf uitgeven.
    Je leeft daar in luxe maar ziet ook de onderkant van de maatschappij.

  • 25 April 2012 - 10:55

    Mawicokebu:

    Hoi lieve Eliza,
    Fantastisch wat je allemaal meemaakt daar! Het klinkt allemaal echt super en je vertelt de verhalen natuurlijk ook wel op een heel aantrekkelijke manier. Echt leuk om te lezen!
    Zorg wel dat iemand een foto van je maakt op het moment dat het surfen een keer helemaal lukt want daar zijn we wel benieuwd naar.
    Geniet verder en vergeet niet af en toe in het Nederlands te denken anders wordt het straks zo lastig praten als je weer in ons kikkerlandje bent ;-)
    Hele dikke kus!!
    Marianne, Willem en de rest

  • 26 April 2012 - 14:30

    Lineke:

    Hoi Eliza,
    Ben je daar nu aan het werk of heb je nu eigenlijk vakantie. In ieder geval veel tijd om allemaal leuke dingen te doen. Wat geniet je daar he. Gaaf hoor. Zijn Matt en Sam zoons van Denise.
    Erg spannend wat je allemaal doet zoals de auto en de brommer, in een koude zee proberen te surfen, zitten daar ook haaien. Daar zou ik alleen maar aan denken geloof ik.
    Genieten doe je in ieder geval. Ga je ook nog rondreizen. Super.
    groetjes Lineke

  • 26 April 2012 - 19:27

    Anna Niemeijer:

    Hoi Eliza,

    Toevallig vond ik je weblog! Ziet er ontzettend gaaf uit!
    Wat gaaf dat je daar zit!, stoere verhalen=) Geniet er van!

    Liefs, Anna Niemeijer

  • 29 April 2012 - 17:11

    Oma:

    Wat had jij leuke mensen op de koffie, daar moest ik wel om lachen. Fijn dat je het zomaar je In hebt. Tot de volgende keer en groetjes aan de familie daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Albany

Nieuw-Zeeland 2012

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2012

The End

06 Juli 2012

Zeehonden, dolfijnen, walvissen en een aardbeving!

30 Juni 2012

Carnaval, biertjes en kots!

22 Juni 2012

Dunedin

13 Juni 2012

QUEENSTOWN
Eliza

Actief sinds 27 Juni 2008
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 75271

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Sumatra en Kuala Lumpur

11 Juli 2013 - 02 Augustus 2013

India 2013

11 April 2012 - 10 Juli 2012

Nieuw-Zeeland 2012

21 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

California 2011

11 Juli 2008 - 09 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: