Van Chiang Mai naar Surat Thani - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu Van Chiang Mai naar Surat Thani - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu

Van Chiang Mai naar Surat Thani

Door: Eliza

Blijf op de hoogte en volg Eliza

28 Juli 2008 | Thailand, Surat Thani

Hallo Allemaal!

Een bericht vanuit het Zuiden van Thailand: Surat Thani.
Hierbij het verslag van de afgelopen dagen!

Vrijdag:
De dag na de trekking. We hadden een extra dag in Chiang Mai.
Na het ontbijt gingen we met een taxi-truck naar Wat Boi Suthep, de belangrijkste tempel van het Noorden van Thailand. De tempel ligt op een berg. Het verhaal gaat dat deze locatie is gekozen nadat een witte Olifant op deze plek begon te trompetteren en 3 keer een rondje liep voordat hij stierf.
Eenmaal bij de tempel aangekomen moesten we nog 306 treden naar boven lopen. (dat aantal hebben we maar gewoon geloofd, we hadden geen puf om de treden na te tellen)
Het zag er prachtig uit, alles was met goud bedekt. Er liepen heel veel mensen rond met lotusbloemen en wierookstokjes, die ze gingen offeren aan Boeddha. Je moest je benen en schouders bedekken en bij elke tempel je schoenen uit doen en meteen op je knieen gaan zitten omdat je met je hoofd niet boven een boeddhabeeld uit mag steken.
Vanaf de buitenkant had je een prachtig uitzicht over Chiang Mai.
De taxichauffeur was op ons blijven wachten (ruim 2 uur!) en bracht ons toen naar Airport Plaza, een heel groot winkelcentrum.
Daar nog even rondgelopen en toen gegeten bij een Belgisch restaurant. Kroketten, Frikandellen en Goulash met Patat. Heer-lijk!
Daarna weer terug naar het Hotel.

Zaterdag:
Vandaag vlogen we terug naar Bangkok.
's Ochtends lekker rustig aan gedaan; eventjes internetten en lekker een boekje lezen op een terras.
Om 12:30 waren we op het vliegveld. Na het inchecken hoorden we dat het vliegtuig vertraging had dus moesten we iets langer wachten. Om 15:00 vlogen we dan toch. Het was ongeveer een uur naar Bangkok en we hadden rustig weer.
Eenmaal in Bangkok merkte je meteen dat het er veel warmer is en veel minder bewolkt.
We hebben ons met een taxi (die de airco zo'n beetje op de diepvriesstand had staan) naar Hotel De'Moc laten brengen.
Anne is de hele vakantie al opzoek naar schoenen van slangenleer die hij in het begin van de vakantie tegen was gekomen. We lieten ons naar Khaosan Road brengen en in een grote schoenenwinkel heeft hij eindelijk zijn droompaar gevonden.
Daar in de buurt lekker wat gegeten. (het jammere was dat ik een grote peper aanzag voor een stuk paprika... Heeeeet!!!)
Toen weer terug naar het Hotel een lekker geslapen. Anne met zijn nieuwe schoenen op het nachtkastje!

We zitten nu op de helft van de vakantie.

Zondag:
De laatste dag in Bangkok. 's Ochtends hebben we uitgecheckt en ons met een taxi naar het Grand Palace en het Wat Phra Kaeo laten brengen. Het speciale van het Grand Palace is dat hier het Boeddhisme en het Koningshuis samenkomen.
Het Grand Palace en het Wat Phra Kaeo vormen een aparte stad in het hart van Bangkok. Het is 24 hectare groot en bestaat uit meer dan 100 tempels, paleizen en herenhuizen.
De belangrijkste attractie is de Boeddha van Smaragd, een beeldje van 60 cm hoog bovenop een hele berg goud. Dit is de heiligste Boeddhistische plaats van Thailand.
Daarna zijn we naar Wat Po geweest, een grote liggende Boeddha van 46 meter lang. Hij is bedekt met bladgoud en zijn voeten zijn met parelmoer ingelegd.
Toen hebben we nog even in Chinatown rondgelopen maar het was eigenlijk te heet en het stonk er ontzettend.
In een groot shoppingcentrum hebben we Japanse spaghetti gegeten en toen hebben we onze koffers opgehaald en zijn naar het treinstation gegaan.
Na nog even wat chips, water en bier gekocht te hebben vertrok om half 8 de nachttrein naar Surat Thani.
Eerst zaten we op gewone treinstoelen en later op de avond werden er bedden van gemaakt, 2 boven elkaar.

Maandag:
Marianne en Veerle hebben redelijk geslapen. Anne en ik niet zo. Het was heel erg koud en de lampen gingen niet uit dus ik had een groot tl-licht naast mijn hoofd.
Om half 7 schreeuwde een man dat we wakker moesten worden omdat het ontbijt eraan kwam.
Anne en Veerle hadden brood met ei en worstjes en Marianne en ik hadden een sandwich waar patat(!) bij zat. Om half 8 kwamen we aan op het station in Surat Thani.
De lucht is hier heel benauwd.
Anne zegt: Natte-voegen-weer.
Marianne beschrijft het meer als Klamme-plakzak-weer.
Veerle en ik houden het op een combinatie van die twee.
Vanaf het station werden we opgehaald en was het anderhalf uur rijden naar onze volgende accomodatie; de Art River Lodge, in het National Park Khao Sok.
De omgeving is heel mooi Jungle-achtig en we slapen in houten hutten op palen. We hadden de middag vrij.
Marianne en ik hebben even gezwommen in de rivier en nu zijn we een rondje gaan lopen.
Vanavond eten we bij de lodge en morgen begint onze driedaagse trekking door het Khao Sok National Park.

De internetverbinding is hier heel langzaam en ik heb de foto's nog niet op de computer kunnen krijgen. Misschien lukt het zometeen nog en anders houden jullie ze tegoed!

Dit was het weer voor deze keer. Hopelijk komen we bij de komende trekking wat schoner terug!
Tot snel.
Liefs van de Bondertjes.

• 28 Juli 2008 - 20:54

Opa En Oma:

Wat heb je weer een mooi verhaal prachtige fotos We hebben alleen gelachen wat je schreef over Anne met zijn slangenleren schoenen op het nachtkastje We zien het zo voor ons. Dus hij was erg gelukkig met zijn aankoop. gr. Opa en Oma

• 29 Juli 2008 - 09:42

Berry:

na even afwezig te zijn geweest alles gelezen wat je hebt geschreven, eliza. het is echt niet te geloven dat jullie pas op de helft van jullie reis zijn. zoveel verschilende dingen al gedaan. goede organisatie marianne!!! de foto's zijn ook prachtig, heb wel gelachen om jouw glijpartij bij de trekking, mooi was je broek geworden hahaha ben benieuwd naar jullie volgende verhaal, liefs, ons