Monument Valley en Zion Park! - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu Monument Valley en Zion Park! - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Eliza Bonder - WaarBenJij.nu

Monument Valley en Zion Park!

Door: Eliza

Blijf op de hoogte en volg Eliza

11 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Springdale

Hallo allemaal!

Hier zijn de Bondertjes vanuit het Zion Park!

Vandaag trouwen Patrick en Debbie, we wensen ze een hele mooie dag!

Ome Bertus, zaterdag steken we een kaarsje aan voor tante Tiny.

Maandagochtend zeiden we de Grand Canyon vaarwel en reden we richting Monument Valley. Ongeveer 5 uur rijden. Eerst een stuk langs de Canyon en dan het leefgebied van de Navajo Indianen in. Prachtige natuur met veel roodkleurige vlaktes en rotsen. Onderweg kom je haast geen verkeer tegen. De vlaktes rond je lopen zo ver als je kunt kijken. Om de 50 km is er een benzinestation met wat huisjes er omheen, verder niets.
We sliepen in een mooie lodge in het stadje Bluff.

We hadden al vaker tegen Amerikanen gezegd dat we naar Bluff gingen maar niemand had er ooit van gehoord. Dat was ook niet zo gek want het ligt echt helemaal in de middle of nowhere. Behalve onze lodge is er 1 restaurant en ongeveer 3 sieradenwinkels die nooit open zijn. Ik gok dat er ongeveer 20 mensen wonen. Toen we vroegen naar de dichtstbijzijnde supermarkt, bleek die 70 km verderop te zijn. Wel een ervaring zeg!

Op dinsdagochtend stonden we vroeg op want om 9 uur stonden er 4 paarden klaar in Monument Valley! Een indiaan bracht ons naar de bak en nadat we de paarden hadden uitgekozen, kregen we een korte instructie over hoe het dier te besturen. Het was heel erg geweldig en ik heb ook in lange tijd niet zo hard gelachen!
Meteen binnen 1 minuut na vertrek keken we achterom en was Anne in geen velden of wegen te bekennen. Zijn paard had besloten om toch maar terug te gaan en stond weer bij zijn vriendjes in de bak.
Veerle en ik gingen voorop en de indiaan Rob bleef bij Anne en Marianne rijden. Na een tijdje lagen wij te ver voor en ging Rob de andere paarden een beetje opjagen. Dit ging gepaard met een hoop gegil van Marianne en als je omkeek zag je haar in een drafje aankomen, het zadel stijf vast en vooral heel erg boos naar het paard kijken! Vlak daar achter aan kwam dan Anne, wiens zadel steeds een beetje meer naar links schoof en dus met de linkervoet al bijna onder aan het paard hing! Als we dan weer stilstonden kon iedereen er gelukkig heel hard om lachen!
Onderweg vertelde Rob verhalen over de verschillende rotsen, leerde ons wat woorden en zong een traditioneel Indianenlied voor ons!
Na een tijdje waren we gewend en mochten Veerle en ik in galop de bulten op, echt geweldig!! We hebben wel 3 uur op de paarden gezeten.

De omgeving was er echt prachtig. Monument Valley is het achtste wereldwonder en het is ook ongelofelijk mooi. Te paard is de beste manier om de vlaktes te verkennen en we hadden dit, ondanks de spanning, echt voor geen goud willen missen!

Woensdagochtend stonden we weer vroeg op, we hadden nu een reis van ongeveer 6 uur voor de boeg richting Springdale. Dit is een heel mooi klein stadje vlakbij het Zion National Park. We hebben lekker rustig aan gedaan, het is hier ook behoorlijk heet. 's Avonds wat gegeten en lekker in het dorpje rondgelopen. Er zijn hier vooral veel winkels met aardewerk, kunst en sieraden. Erg leuk om rond te kijken!

Donderdagochtend weer op tijd eruit want we gingen fietsen! Eerst een stuk bergop richting de ingang van het park. Vanaf daar gingen de fietsen per 2 met de bus mee naar boven. De fietsen gaan in Amerika op een rek voorop de bus. Best wel handig!
Vanaf boven fietsen we naar beneden. We waren eerst bang dat het zo hoog als de Grand Canyon zou zijn maar hier fiets je er laag doorheen, je moet meer omhoog kijken.
Onderweg zijn we nog een uur gaan wandelen door de rotsen richting de watervallen en beekjes. Het is hier ook weer ontzettend mooi. Hele grote indrukwekkende rotswanden, veel groen en veel meertjes en beekjes. Tegen de middag werd het weer ontzettend heet en zijn we terug gaan fietsen.

Vanmiddag hebben we lekker rustig aan gedaan, weer wat rondgelopen en gegeten en nu zit ik op de veranda het verhaal te schrijven. Zelfs nu, om half 10, is het hier nog 25 graden!

We genieten hier volop. Morgen een lange reis voor de boeg richting de Cowboys!

Tot het volgende bericht maar weer!

Heel veel liefs van De Bondertjes!!

• 12 Augustus 2011 - 09:35

Piet En Ria:

Hoi alle Bonders,

jullie hebben straks 10 fotoalbums en plakboeken nodig om alles in te verwerken.
    Prachtige foto,'s en verhalen.
    Marian: het volgende verjaardagsfeest doen we niet op de fiets maar ter paard.We huren 100 grote knollen en gaan met die hele handel!!! Ballonnen achter aan de staart voor de totale sfeer.
    Jullie weten hoe het werkt hahaha.
    Hoge Veluwe is wel een geschikte lokatie.
    Apeldoorn vrijdagochtend: nat, kil,mooi ,maar niet echt iets om meteen naar terug te verlangen.
    Geniet van de laatste vakantiedagen, liefs P&R

• 12 Augustus 2011 - 09:50

Yvonne:

Wat een leuk verslag....en dan de trip op de paarden ha ha , we hebben enorm gelachen!!

• 12 Augustus 2011 - 09:55

Opa En Oma:

ja wij hebben ook dubbel gelegen van het lachenwat een verschil zo is het vlak en dan die bergen of rotsen en dan die paarden jonge en anne die had het al benauwd voor die tijd nu tot de volgende keer
    groetjes en veel liefs van ons beidjes pa en ma